.

ای خدای پاک و بی انباز و یار
دستگیر و جرم ما را درگذار

سلام
مرا آبان صدا بزن..
مرز خیال ..رویا ..واقعیت ...مشخص نیست ..
گاهی تمرین نوشتن است ..فقط ..

بایگانی
پیوندها

من آنجا بودم...

پنجشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۲ ب.ظ

دست هایم را گرفتم زیر آب و تو ایینه به خودم نگاه کردم ..صدایشان می امد ..

اقای دکتر عین با دخترش آمده بود تا با سهمیه هیئت علمی دخترش را  تو این دانشگاه بیاورد..

کارمند دانشگاه فهمیده بود که اسم مادر دختر در شناسنامه دکتر عین نیست ..دکتر عین گفته بود همسرش مرده است و مدرکی ندارد. کارمند های زن دور هم جمع شده بودند و حدس می زدند که شناسنامه جعلی است،که دکتر عین دروغ می گوید که همسر دومی درکار است ،که همسر صیغه ای در کار بوده ..

دست هایم را زیر آب گرفتم و بچه هایی فکر کردم

که به دنیا می ایند از یک ازدواج موقت ..

به بچه هایی که اسمشان می شود ولد طبیعی ...که به دنیا می ایند از یک رابطه ای بی پایه ...

به بچه هایی فکر کردم که تو این شهر شناسنامه ندارند ...

به مرد ها و زن هایی فکر کردم که یک روز رفتند و دیگر برنگشتند و ترسیدم ...ترسیدم و گریستم .. 

..........

4 سال درس خواندنم شد یک تکه کاغذ مقوایی که رویش نوشته گواهی موقت پایان تحصیلات ..

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۲
آبان

نظرات  (۲۳)

مطمئنی؟
از صحت این اتفاق؟

:(
پاسخ:
من انجا بودم اما از صحت حدس ها نه ...
۰۲ مهر ۹۴ ، ۱۹:۴۵ زهرا نیازی
:-(
پاسخ:
:((
۰۲ مهر ۹۴ ، ۱۹:۴۷ ایزابلا ایزابلایی
فکر کن اون بچه ها با بی هویتیشون چه میکنن :/
پاسخ:
دردناکه ..
۰۲ مهر ۹۴ ، ۲۰:۲۸ سیده زهرا میم
یه جوری پست زدی من آنجا بودم دلم هری ریخت که  نکنه ، مکه بودی :|
پاسخ:
کاش مکه بودم.. 
ولد طبیعی خوش صفت است... ولد زنا را چه ..........!!!!!!؟

+ سلام...خوبی آبانم... ؟
من بعد از یک سال فارغ و تحصیلی نرفتم پی اش.  حتی تسویه هم نکردم...
نمیدونم چرا اصلا دوست ندارم برم دانشگاه....
شاید همین شنبه برم...
پاسخ:
از روی عمد ولد زنا را ننوشتم ..از کلمه اش متنفرم ...
برو دنبالش دختر ..امتحان کانون بخواهی ثبت نام کنی باید مدرک ات را داشته باشی :)
۰۲ مهر ۹۴ ، ۲۰:۵۰ دختر همساده
:((
آبان من خیلی به سرنوشت بچه های صیغه فکر میکنم.
هر چند که فتوا به مشروعیتشون داده شده اما غیر این نیست که اکثرشون نتیجه ی هوسهای موقتی هستن:(
پاسخ:
مشروع که هست ...
ما ادم ها مقصریم ..بچه ها همیشه بی گناه اند ..
بیچاره این بچه ها...

مدرکی که باید گذاشت در کوزه آبش رو خورد! ولی باید تبریک بگم بخاطرش :)

+برات دعا میکنم آبان عزیزم.. دعا میکنم برای خوب بودن و آرامشت..
پاسخ:
باید برم کوزه بخرم ...
دعا بیشترین نیاز من است ...ممنونم رفیق ..
خخخخ
فکر کنم مفید ترین کار اینه که تولیدشون نکنیم اینجور بچه ها رو:/ فکر کردنمون مشکلیو حل نکنه!
پاسخ:
:((
۰۲ مهر ۹۴ ، ۲۳:۰۰ فاطمه سین
درسته ولی  گفتن این حرفا فایده ای نداره . بنظرم  صیغه کار اشتباهی نیست . نمی فهمم چرا اینقدر ازش چهره ی منفوری ساختیم . یه نوع ازدواجه.
پاسخ:
شاید هم اشتباه می کنم ...
۰۳ مهر ۹۴ ، ۰۱:۱۰ سالهای مرگ و پروانه شدن
بعد از دانشگاه تازه شروع اتفاق های زندگی ست!!!
پاسخ:
کاشکی اتفاق های خوب شروع شه ...
۰۳ مهر ۹۴ ، ۱۲:۱۲ بانوی کوچک
سلام ابان فارغ التحصیلیت مبارررک!
پاسخ:
ممنونم بانوی مهربان ..
:(
پاسخ:
:(
ازمون وکالت شرکت نمیکنم.....هیجی نخوندم...
خوبی ابانم....!
پاسخ:
من هم هیچی نخوندم ..
۰۳ مهر ۹۴ ، ۱۸:۳۹ محمد StigMatiZed
زندگی همه ما موقتی هست، تنها چیزی که مهم اینه که کمتر اسباب در کشیدن خودمون و دیگران بشیم :)
پاسخ:
اسباب درد کشیدن زیاد هست ..زیاد ..
به به دختر خوب و زیبا
تبریک هزار تا:))
امیدوارم حدسا شون اشتباه باشه و حرفاشون خاله زنکی
پاسخ:
ممنون ...
حدس های قوی ...دنیا پر از نامردی است ..
اصلا یادم نمیاد مدرک موقتمو کجا انداختم! خخخخخ
پاسخ:
من حواسم هست گمش نکنم ..خخخ
۰۵ مهر ۹۴ ، ۲۰:۳۴ مـــیـــمـــ ...
:/ چقدر بد
ینی نقطه ای که آدم با گریه آروم نشه نقطه ی بدیه
همیشه تو به من گفتی و لطف داشتی آبانم
اینبار من میگم
آرام باش و به خدا توکل کن ....
پاسخ:
ارام بودن و به خدا توکل کردن و سپردن ...
۰۶ مهر ۹۴ ، ۱۹:۵۸ آلبرت کبیر
به سلامتی فارغ التحصیل شدین پس :)
پاسخ:
تازه شروع ارشد است ..
ممنون :)

فارغ از بحث ماهوی ی پست،
فارغ التحصیلیت مبارک...
پاسخ:
ممنونم ...
فارغ از بحث ماهوی ..
بیایین شکلی حرف بزنیم ....خخخخ
حداقل خوبیش اینه که عطف ب ماسبق میشه  ؛)
پاسخ:
جقدر دلم می خواست خیلی چیزهای زندگی ام عطف به ما سبق می شد ..
موافقم.

از آیین فارغ التحصیلی مثلا...
پاسخ:
خخخخ
چقدر نگرانم....نگران...
پاسخ:
من هم  نگرانم ساقی ...
من هم وقتی این تکه کاغذو گرفتم برای همه زحمت های چهار سالم که توی این مقوا جا شده بود یه لخند تلخ زدم همین :)
پاسخ:
همین :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">