.

ای خدای پاک و بی انباز و یار
دستگیر و جرم ما را درگذار

سلام
مرا آبان صدا بزن..
مرز خیال ..رویا ..واقعیت ...مشخص نیست ..
گاهی تمرین نوشتن است ..فقط ..

بایگانی
پیوندها

چقدر تو به فکر منی ...

چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۹ ب.ظ
از حال بهم زن ترین حس های دنیا پیام بانک است ...
واریز ۱۰۰ هزار تومان ..خودش را مسخره  کرده ...
اینکه مرد این داستان نبودی یک طرف ..بیشعوری خودت و وکیل ات هم یک طرف .
چقدر تو به فکر منی ..چقدر مرد خوبی هستی ...
دارم فکر می کنم  تو یه پست ابعاد حقوقی این ماجرا را بنویسم شاید بدرد کسی بخوره.
توضیح قانونی :
۱عدم پرداخت نفقه از سوی زوج به مدت ۶ ماه پس از حکم قطعی دادگاه و عدم امکان اجبار او به پرداخت نفقه برای زوجه حق طلاق ایجاد می کند . (دو شرط عدم پرداخت و عدم اجبار همزمان ..یعنی  زوج حتی تو جلسه هم پرداخت کند حق زوجه از بین میره ..و قضات تمایل دارند که طرف زوج باشند ..البته در رویه قضایی تفاوت هم دارد و خیلی بستگی به نظر قضات داره)
۲. نفقه زوجه بستگی به شان زوجه دارد و با نظر کارشناس تعیین میشه . 
۳. من  اسفند پرونده نفقه  را با رضایت خودم بستم . میزان نفقه ماهی ۴۵۰ بود .
۴ . شان زوجه با توجه به روستایی شهری و تحصیلات و....تعیین میشه ولی در کل مبالغ بالا نیست . 
۵ . نفقه به معنای ساده اش یعنی با این پول زوجه بتواند یک ماه زندگی کند . مثلا با ۴۵۰ باید اجاره خونه پوشاک و غدا یک ماه تامین بشود . 
۶عدم پرداخت نفقه از جنبه کیفری حبس دارد که در مورد زوجه با حق حبس اعمال نمیشود .


موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۳۰
آبان

نظرات  (۱۳)

سلام
قانون هامون مسخره هستند
شتر دزد رو نمیگیرن
دنبال این داستان ها هستن
پاسخ:
سلام 
اصلا سیستم دستگاه قضا مطابق با شرع نیست ..در خیلی موارد ..
ساده ترینش این که هر جلسه دادگاه با فاصله  حدود چهار ماه برگذار میشه ..در حالی با مطابق سیستم قضایی اسلام ..شخص باید هر لحظه بتواند حاکم شرع را به جهت دادخواهی ببینه ....این قصه سر داز داره
میخوان طولانی کنندکه دو نفر پشیمون بشن و برگردن سر زندگی
یا این بین از نظر ببخشید جنسی کشش پیدا کنن و رجوع کنن به همدیگر و صلح و صفا برقرار بشه

پاسخ:
چیزی که من دیدم  .تمایل قاضی به جدا شدن از طریق توافقی است چون امار پرونده های اون شعبه کم میشه ..طلاق نفقه حضانت مهریه ...تمکین ..همه میشه یه پرونده طلاق توافقی ..
نتیجه طول دادن میشه  ..ازدواج پنهانی زوج ..یا اجازه ازدواج دوم برای زوج به واسطه نشوز زن ...
اما درکل بخشی از پروسه طولانی به همین دلیل است که شاید خسته شن ..حالا خسته از چی ..از جنگیدن و صلح ..یا بخشیدن و رفتن ...
کمبود حاکم شرع داریم یعنی ؟ :)
پاسخ:
تا دلت بخواهد حاکم شرع داریم ...
نمی خواهن ...که سریع رسیدگی کنند ..
البته اگه ادعایی هم دارند که کمبود قضات داریم یه فکری به حال سیستم جذب کنند ...
هیچ چیزی سرِ جای خودش نیست...
پاسخ:
هیچی ..
وای که چقدر از اون پیامک 100 هزار تومان بابت نفقه واریز شد متنفرم....
حالا چرا پرونده رو بستی؟
پاسخ:
اون موقع نوشتم ..می خواستم قدمی در جهت ساختن بردارم ..خواسته اون بود
عجب!!!!! دوباره اقدام کن
پاسخ:
بی خیال ...
اینم روی تمام مهریه ای که اخرش می بخشم ..
🙁
پاسخ:
🤐
خوبه که هنوز 100 هزار تومنه این جا خیلی از مردها 50 هزار تومن رو به زور می دهند در حالی که پول دارند:(
پاسخ:
اخه اینم واسه چند ماه ریخته 😂
بعدم به خاطر ترس از کیفری شدن است 
آبان عزیز،
این مدت نمیتونستم پیامی برات بذارم، چون نگاهم یک طرفه ست.
یه سوال ازت دارم.
با گذشتن این مدت، با دیدن رفتار خودش و خانواده ش
با مراحلی که باید طی کنی تا حقی که برای تو تعریف شده رو بگیری

با گذشت زمان و این مسائل، هنوز دلت تنگ میشه؟ هنوز جای بخشش میبینی؟ اصلا یک زن چطور باید تصمیم بگیره ؟
آیا هنوز دلت میلرزه؟
من درست و غلط رو نمیتونم بفهمم. باید حقمون رو علاوه بر بقیه ی جنبه ها ببخشیم؟
الان در کدوم مرحله هستی از نظر تصمیم گیری، هنوز مرددی و جای بخشش میبینی یا با قضیه کنار اومدی؟
به نظرت این آدمها این پروسه رو طولانی میکنن که چی بشه؟ این به نفع کیه؟اینکه زنها خسته بشن، به نفع کیه؟
به نظرت کسی توی این راه پشیمون میشه و دست از رفتارش برمیداره؟ یعنی امیدی هست که کسی تصمیم بگیره زندگی رو از نو شروع کنه و بسازه؟ واقعا راه درست چیه؟
من بخشیدم و عصبانیم. دارم فکر میکنم این مشکل منه، و من راه بدی رو در پیش گرفتم؟ میخوام بدونم حس پشیمونی من کی از بین میره؟
پاسخ:
الهه عزیزم 
من هنوزم دلم تنگ میشه ..دلم تنگ میشه واسه خیلی چیزها ..
دلم تنگ میشه واسه رویاهایی که کنار اون ساخته بودم ..
نمی دونم تصمیم درست چیه که اگه می دونستم یه ازدواج شش ماه را دوسال کش نمی دادم ..
دلم ..می لرزه ...نمی دونم ..اخرین بار که دیدم دلم نلرزید ..دوستش داشتم ولی فقط گریه کردم ..بلند بلند ...
بخشیدن ..احتمالا یه روز تمام حقوق مادی ام را می بخشم ..اما هیچ وقت نمی بخشمش ..به خاطر تهمت ها ..به خاطر دروغ ها ...به خاطر عشقی که دادم 
کنار نیومدم ..فقط ساکت شدم ...
طولانی شدن به نفع مرد است ..فقط مرد ...
خیلی ها ..خیلی ها برگشتند . و دوباره ساختند ... تو سیستم اسلام یه چیزی هست به نام رجوع ..یعنی حتی بعد طلاق ممکنه دلشون به مهر هم باشه ...برگردند و بسازند ....
اما الهه من می دونم ببخشم پشیمان می شوم ..مثل روز برام روشنه که از توافق روی هرچیز پشیمان می شوم .چون این توافق رسما تیر اخر است ...به قلبم ..
اما برا ی تو می دونم و می فهمم که سخته ..درد تو را نمی کشم ..
اما بسپار به خدا ...بسپار به عدلی که فراتر از ابعاد این دنیا است ..بعد فکر کن به ساختن یه رویا ..یه هدف ...
امیدوارم حالت خوب شه ..خدا نیمه ای که واقعا تمام تو باشه را سر راحت قرار بده ..
جوری که دلت اروم اروم بشه ...
التماس دعا ..الهه جانم 
۱۱ تیر ۹۷ ، ۰۰:۲۶ ستاره سهیل
واقعاً فکر میکنن همه حق زن از زندگی همین چندرغاز پوله ؟؟؟؟؟ چرا نمیفهمن زن چ جایگاهی داره ؟؟؟؟ خدایا چقدر ظلم چقدر جفا :(((
پاسخ:
به نظرم کسی به فکر جایگاه زن نیست ....
ولی خدا را شکر که خدا هست :)همیشه 
۱۲ تیر ۹۷ ، ۰۱:۰۴ ستاره سهیل

اگه خدا نبود که همه مون باید دراز ب دراز میخوابیدیم تا اجل بیاد با این جامعه مردسالار !


خوب باشی الهی

پاسخ:
جامعه مردسالار ...
الهی هردو خوب باشیم :)
تعطیل!؟ :(
پاسخ:
برگشتم ...
۰۸ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۴۵ کارمند مجرد
پس ظاهرا شما هم تجربۀ طلاق دارید
پاسخ:
خیر ..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">