.

ای خدای پاک و بی انباز و یار
دستگیر و جرم ما را درگذار

سلام
مرا آبان صدا بزن..
مرز خیال ..رویا ..واقعیت ...مشخص نیست ..
گاهی تمرین نوشتن است ..فقط ..

بایگانی
پیوندها

شاید مردم حواسم نیست

يكشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۸، ۰۵:۴۴ ب.ظ
تنها چیزی که واقعا خوشحالم می کنه مرگ است . زندگی طعم مزخرفی به خودش گرفته که دهانم را شیرین نمی کند . این حس ام ناشی از دوست داشتن نیست . ناشی از خستگی  و نفهمیدن و نرسیدن است . مثل خوره افتاده به جانم که نکنه تمام این مدت  کسی جای من بود و من نمی دونستم . نشانه ها ....

خبر مرگ ب و همسرش را شنیدم از ته دل فقط به خدا گفتم کاش من جای ب مرده بودم .ب و همسرش خوشبخت بودند و سالهای سال می تونستند تو عکس های دونفره لبخند بزنند . به نظرم مرگ هم عادلانه نیست .

پنج شنبه کوه رفتم و حالم خوب نشد.راستش باید بپذیرم .ادم هایی مثل من خوب نمی شند.برای اینکه طعم شکست از دهانم نمی رود ...
( این تیکه را پاک کردم .دلم می خواهد فراموش کنم )

زود رنج شده ام یا نه نمی دونم .اما  ادم های اطراف ام را الک می کنم ..دلم می خواهد اینستا  را دی اکتیو کنم  
و ارتباط ام را با ادم ها محدود تر از اینی که هست بکنم .قضاوت ادم ها و نیش و کنایه هاشون دلم را می شکاند.
اگر امید اخرین چیزی است که ادمی را زنده نگه می دارد من امید ندارم . 
موافقین ۹ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۰۹
آبان

نظرات  (۱۶)

سلام
دور از جان شما ...
زود رنج بودنتون قابل درکه ولی شما که بانوی فرهیخته ای هستین حتما میتونین شرایط جدیدی رو برای خودتون بسازید و سعی کنین تلخی گذشته رو کم کم کنار بذارین .
پاسخ:
سلام جناب قدح 
فکر نمی کنم من بانوی فرهیخته ای باشم . 
ساختن یک شرایط جدید قدرت می خواهدو من اعتراف می کنم ادم  ضعیفی هستم 
خدایا آخه چرا سر تو باید همچین بلایی بیاد :(
من قضیه رو نمی دونم.
اما هر چی هست همیشه همیشه دعا میکنم که زودتر از شرش راحت شی.
چقدر متنفرم از کسی که تو رو به این روز انداخته.
پاسخ:
چقدر ای دا دلم می  خواهد خدا حرف بزنه باهام ..
خودم حتی متنفر نیستم . خستم فقط .
ممنونم بابت دعات :)
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
چرا؟ چرا با علم به اینکه می دونستی *** ***** ** **** *** **** *** **** ** ****** ***** 
****** **** 
**** 
**** 
** 
** **** *** ** ***** **** ** ***** **** ** *** **** **** **** * ** *** * *** ****** 
**** ***** *** **** 
****** ** **** **** **** **** **** ***** ** ***** ****** ** *** * ** *** ** **** ***** ***** *** *** *** ****** 
***** ** ***** ** ****** **** ** ** ** ***** ** ** *** ***** *** **** ** ****** 
*** **** ** 
**** ** 
**** ** 
**** ***** *** **** ****** *** 
*** *** **** **** ** ******* ****** *** ** ***** **** ** ***** *** **** *** 
** *********** ** ** *** ****** ** **** **** *** *** **** ** ***** * ********* ** ** *** ****** ** **** ** ****** *** ***** ***** **** *** **** ***** ****** ** *** ******* * ***** *** ***** **** ***** ** **** ** *** ***** 
** 
** 
** 
خدایا به کجا شکایت ببریم؟ 😠
پاسخ:
پاییز نظرت را ادیت کردم تا راحت جواب بدهم و فکر کردم خودت هم شاید دلم می خواست خصوصی پیام بدی ...
پاییز من می خواستم حتی اگه نشد و نتونستم قانع اشون کنم که این دو تا امر باهم منافاتی نداره ..حداقل کینه ای از این ادم با خودم حمل نکنم .اما الان کینه ندارم فقط خستم . شاید من اشتباه کردم که صبر کردم اما همیشه دلم خوش می کنم که عدو شود سبب خیر ..که شاید حکمتی بود که بشه دلیل دل کندن ..
اسلام هیچ منعی نداره تصمیم شخصی اقایان است که هیچ جا قانون ننوشته و بنا بر سلیقه افراد است که هیچ کس جز کسی که تجربه اش می کند این اعمال سلیقه را درک نمی کند
خدایا به خودت شکایت می برم ... . 
۰۹ تیر ۹۸ ، ۱۹:۵۴ آرزوهای نجیب (:
کاش خدا دلش به رحم بیاد ):
پاسخ:
خدا 
:((((((
تو از قوی ترین دخترها هستی ابان، فکر کردی چند نفر مثل تو میتونن اینطوری چند سال تحمل کنن و کنارش درس بخونن و هر بار چوب لای چرخش بذارن ولی باز یه راه دیگه پیدا کنه؟ 
تو فقط خسته ای. بذار تموم بشه، بازسازی میکنی خودت رو. جای اسکارش همیشه میمونه ولی حالت بهتر میشه. قول بهت میدم.

پاسخ:
می دونی ..هرچقدر بلند شم ...جوری از ریشه خشک شدم که سبز نمیشه 
خیلی خستم ..نا امید از تمام دعاها ...
و یک نکته درباره اینکه چرا طلاق، حق مرد است.
ازدواج حق زن است و طلاق حق مرد.
درسته مرد میاد خواستگاری، اما حق زن است که مرد را انتخاب کند. صیغه ازدواج هم زن ایجاب می‌کنه و مرد قبول.
و از اون طرف، طلاق حق مرد است. این یه مورد کاملاً برابره...
پاسخ:
حرفت قبول ندارم و حالم اونقدر خراب هست که حوصله توضیح دادن نظرم ندارم 
۱۰ تیر ۹۸ ، ۰۶:۵۶ حمید آبان
تو را بهاری دیگر باید
برای از نو متولد شدن
باید از سرمای دی گذشت
و لطافت اردی بهشت را به آغوش کشید
به نغمه چلچله ها دل سپرد
و در جریان رود غرق شد
...
ناملایمات همیشه هست آبان بانو، به یک استراحت چند روزه احتیاج دارید، چند روز به دور از هیاهو، چند روز که به فکر کردن به چیزهایی که دوست داری بگذره....
براتون حال خوب آرزو میکنم، امید که لبخند همیشه به روی ماهتون جاری باشه...
پاسخ:
شعری که نوشتید را دوست دارم ...
اره واقعا خستم اگه بشه می رم سفر ...
انشاالله شما هم همیشه پر از امید باشید ..
اسلام هیچ منعی نداره؟ 
ببخشیدا ولی تناقض از این بالاتر!؟ منعی نداره ها ولی اگه آقاتون بگن نه دیگه نمیشه ولو اینکه اون مرد یه آشغال باشه و در حال جدا شدن باشی! 
خدای من فکرشو بکن که چه رررررراحت مردها می تونن سر این قضیه از زنهایی که تنها داراییشون و دفاعشون در برابر مرد مهریه عندالاستطاعه ی قسطی شونده ی تا وقتی موهات سفید بشه آیا یه دونه بدم یا ندم و بگم ندارمه باج بگیرن و زجرشون بدن 
اه :/ 
امیدوارم هرررررررررررررررچه سریعتر مهر طلاق بخوره به شناسنامه ت و آزاد بشی ان شاءالله از یوق همچین کثافت رذلی 
پاسخ:

جمعیت کفر از پریشانی ماست     آبادی بتخانه زویرانی ماست

اسلام به ذات خود ندارد عیبی     هرعیب که هست از مسلمانی ماست

پاییز خط اخر را هرچند می دونم چون دوستم داری نوشتی ولی دوست ندارم کسی همچین چیزی برام از خدا بخواهد 

من از خدا می خواهم خیر را برای من و تو و همه جاری کنه ..هرچند چیزی باشه که ما دوست نداریم ...

@قلم بانوی محترم 
بالاغیرتا این چرت و پرتها رو باور نکنید 
صرف اینکه جمله ی صیغه رو چه کسی میگه و چه کسی میگه قبلت را با حق طلاق یکی نکنید 
حق طلاق یعنی نمیخوامت و تمام اما اگه تو نخوای کل مهریه ت را هم ببخشی من میتونم طلاقت ندم! 
امام علی رفتن خواستگاری حضرت فاطمه یا حضرت فاطمه رفتن خواستگاری؟ اینه قلم بانوی محترم 
شما پاشو برو خواستگاری یک مرد، خود کارشناسهای مذهبیش و حتی تو کتابهای بینشمون نوشتن که زن از نظر فطری مظهر نازه و نباید پیش قدم شه و... پس اسلامی که دین اکمل و اتمه نمیاد چیزی برعکس فطرت انسان بذاره 
پس اون صیغه هم یه فرمالیته است 
در ضمن ازدواج حق زن است یعنی حق مرد نیست!؟ 😃😃😃😃😃😂😂😂
آخه چطور می تونید چهار تا کلمه رو باور کنید؟ خود امام صادق فرمودن که وقتی یه چیزی از ما شنیدید با عقل باهاش برخورد کنید که هرچی دین بهش حکم کرده عقل هم حکم کرده و هرچی عقل حکم کرده دین هم به همون حکم کرده و اگه در تناقض بودن بدونید اونو ما نگفتیم (آخ که الان آدرس حدیث امام صادق رو ندارم بذارم) 
طلاق حق مرده! یا خود خدا! خیلی هم برابره! یعنی از عادلانه هم رد کردید و نوشتید برابر!!! در زندگی مشترکی که مرد در موضع قدرت قرار داره هم جسمی هم قوامون و بی اجازه مرد زن نمتونه کاری انجام بده چه قدر برابرانه است که زنه باید یا کااااامل تحمل کنه یا اگه میجیرک بزنه ممکنه مرد یا از حقش استفاده کنه و طلاق بده و یا اگه زن بخواد جدا بشه مرد میتونه از حقش استفاده کنه و طلاق نده! بعد علیرغم وجود شهوت بالاتره زن به مرد (که خود ائمه هم تصدیق کردن) برای همون ۱/۱۰ شهوتشون نسبت به زن، مرد میتونه بره عقد و صیغه و کوفت و مرگ کنه و زن همونجور باید تحمل کنه! 


به شعور دیگران اگه احترام نمیذارید به شعور خودتون حداقل بذارید 
پاسخ:
 عصبانی نوشتی پاییز جان ولی حرفات خیلی هاش  درسته ...
والا شاید من خرم که در مقابل اینجور حرفها عصبانی میشم آبان 
شاید واقعا من خرم 
همه ی مردم با همین قوانین ظالمانه دارن زندگی می کنن چون به نفع آقایونه 
آقایون آقایون اه اه اه
پاسخ:
دور از جونت 
عصبانی نباش ...منم ناراحت  میشم ولی عصبانیت فقط روح ادم را اذیت می کنه 
اینجا پر از قوانین ظالمانه است که روز به روز بدتر میشه 
جناب پاییز
سلام علیکم
انتظار جواب منطقی داشتم، اگر امکانش هست.
ترجیح می دم هر وقت منطقتون بر احساساتتون غلبه کرد، خبرم بفرمایید که با هم صحبت کنیم. البته نه اینجا، چون دوست ندارم در این موضوع اینجا صحبت کنم.
اونم از باب مراعات حال مدیر محترم وبلاگ، آبان جان.

ضمنا حدیث اینه: فَمَا وَرَدَ عَلَیْکُمْ مِنْ خَبَرَیْنِ مُخْتَلِفَیْنِ فَاعْرِضُوهُمَا عَلَی کِتَابِ اللَّهِ فَمَا کَانَ فِی کِتَابِ اللَّهِ مَوْجُوداً حَلَالًا أَوْ حَرَاماً فَاتَّبِعُوا مَا وَافَقَ الْکِتَاب‏....(بحار الانوار، ج 2، ص 233، باب 29).

هر حدیثی را به نام ما شنیدید، آن را بر قرآن عرضه کنید؛ اگر موافق قرآن بود، بپذیرید. اگر مخالف بود، به کنار نهید. زیرا ما مخالف قرآن سخن نمی گوییم.

اون اصلی را هم که اشاره کردید، فقط یک طرفه است. عقل تا قیام قیامت هم مثلاً هیچ دلیلی پیدا نمی کنه که چرا نماز صبح 2 رکعت، ظهر، عصر و عشاء 4 رکعت و مغرب، سه رکعت است.

خواستم در وبلاگتون خدمت برسم، که آدرسی نبود.

و دوست عزیزم، آبان جان
همونجور که شما گفتید، اینکه بعضی از قوانین بد نوشته شده یا بد اجرا میشه، دلیل نمیشه که اسلام ظالمانه باشه که نیست.
اسلام یه مجموعه است که باید همه چیز رو توی اون مجموعه دید؛ بله یکسری برداشت ها از اسلام اشتباهه.

اگر فرصتی بود، وقتی داشتید ارجاعتان می دهم به یک مقاله، که از پایان نامه نویسنده استخراج شده:
http://womenstudy.ihcs.ac.ir/pdf_96_aed42ae37547bc85b65f3580e0abccd6.html
پاسخ:
می دونی قلم دنیای فقه دنیای انعطاف پذیری هست و علاوه بر اون یک سری از قواعد تعبدی است 
اما اصرار به نظر مشهور تو فقه یا برداشت اشتباه از خیلی چیزها باعث شده که دلگیر بشیم نسبت به انچه که اسلام می نامند 
قوانین  و رفتار ادم ها  در حال حاضر مخصوصا در حوزه زنان اصلا شبیه اسلام واقعی نیست ..
منم هیچ مشکل،ترس یا غمی از مرگ ندارم و اگر بیاد سراغم خوشحال هم میشم
پاسخ:
مرگ چیز عجیبی است شاید شیرین تر از زندگی :)
۱۰ تیر ۹۸ ، ۱۸:۰۳ دچارِ فیش‌نگار
هر چی پاییز بگه اصن :) سلام
پاسخ:
سلام به دچار منطقی :)
خیلی سخته و حق داری. اما لطفا ادامه بده، هرچند خسته هرچند خمیده هرچند آهسته. زندگی تو نباید این جا و این جوری تموم بشه. تو باید انتقام این روزهاتو با خوشی و لذت های عمیق از زندگی بگیری و میگیری.
برای فوت دوستت و همسرش خیلی متاسفم. به نظرم خیلی بیش تر زندگی کردند از اونایی که کلی عمر می کنند و هیچ وقت معنی عشق را نمی فهمم.

پاسخ:
لذت های عمیق و واقعی :)
با حرفت موافقم ..کیفیت زندگی مهم تر از کمیت زندگی است ..ادمی از زندگی به جز ارامش خوشبختی چیزی نمی خواهد ...
۲۳ تیر ۹۸ ، ۰۰:۰۶ یک عدد سارا
چرا اینقدر زود پاک میکنی تا از فید ریدر میبینم بیام پاک کر ی پستا رو
پاسخ:
یه پست هایی هست که فقط می نویسم که اروم شم ...احساس امنیت نمی کنم از طولانی بودنشون ..بنابراین کمی بعد نوشتن که اروم تر بشم بر داشته میشه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">