.

ای خدای پاک و بی انباز و یار
دستگیر و جرم ما را درگذار

سلام
مرا آبان صدا بزن..
مرز خیال ..رویا ..واقعیت ...مشخص نیست ..
گاهی تمرین نوشتن است ..فقط ..

بایگانی
پیوندها

مثلا دانشجویی ..

شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۲۴ ب.ظ

خدایا 
تمام حرف های جهان به یک طرف 
این راز یک طرف 
آیات شما 
چه قدر 
شبیه لبخند اوست !
شمس لنگرودی 

میان همکلاسی هایم سه مرد هستند که در این کشور غریب اند ..غریب یعنی دور مانده از وطن ..یکی از سوریه امده است ..یکی از افغانستان ..و دیگری از عراق ...به نظرم ،مهاجرت همیشه غم انگیز است ..حتی اگر برای تحصیل باشد ...حتی اگر برای روزهای بهتر باشد ..!
..................................................
دکتر ت می پرسد از کی کلاس داشتی ؟ می گویم از 8 صبح ..و به عقربه ساعتم نگاه می کنم که روی 5:30 مانده ..دکتر میگوید از جلسه بعد اگه می تونید ، فلاسک چایی بیاورد ..چهره همه خسته است ..وسط درس دادن یک چایی هم بخوریم ...
و اقایون کلاس موافق اند فقط با این شرط که یکی از خانم ها چایی بیاورد ...!
سیر روند تحولات حقوق کیفری همراه با چایی نبات ...لطفا
..............

دلم بارون پاییزی می خواهد ...با یک عالمه برگ ...دلم می خواهد روی برگ ها راه برم ...


پ ن :  هیچ چیز حل نشده اما سعی کردم که غمگین نباشم ..
                                                                
موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۸
آبان

نظرات  (۳۸)

۱۸ مهر ۹۴ ، ۱۴:۲۷ محسن رحمانی
کلا از کلاسهایی که از صبح تاشب باشه متنفرم.
پاسخ:
یک جورایی خوبه ..ادم بیشتر از دو روز نمیره دانشگاه ..
با ایده چایى وسط درس خیلى موافقم
با بارون پاییزى و پیشنهادات فیلم هم همینطور :-) 
پاسخ:
ممنونم که موافقید :)
۱۸ مهر ۹۴ ، ۱۴:۴۰ رها مشق سکوت
خیلی ایده ی خوبیه. من سر کلاسای سر ظهر، مخصوصا 2-4، تو اون لحظه ها بزرگترین آرزوم اینه که یه لیوان چایی بخورم 
وکیل مدافع شیطان رو هر بار که دیدم برام تازست. اون دیالوگ آخر فیلم ال پاچینو همیشه تو گوشمه: Vanity, definitely my favorite sin
تعریف ذهن زیبا رو خیلی شنیدم، حتما باید ببینمش
پاسخ:
 ال پاچینو کلا محشره ..
دلم چایی میخواد ..
اونم سر کلاس... ووووااااااااایییی چه حالی بده........
پاسخ:
:)))))
خیلی خوبه که سعی میکنی....
جایی سر کلاس... جقدر عالی....
پاسخ:
:))
منم دلم بارون میخواد
پاسخ:
منم :)کاشکی بباره ..
چه خوووب:) خب تو مدرسه ما کلِ یک و نیم ساعت رو باید دست به سینه بشینیم سر کلاس! البته مجبوریم.

بارون پاییزی و روی برگ ها قدم زدن و فکر کردن...محشره.

+همه چیز حل میشه..نگران نباش..خوشحالم که داری سعی میکنی غمگین نباشی آبان جان:) تو بخندی همه چی خووبه:)



پاسخ:
مدرسه واقعا کلاس اعصاب خورد کن هست ...اما دانشگاه اوضاع خیلی فرق می کنه ..
دعا کن برام ..
کلاسایی که تایمشون طولانیه واقعا خسته کننده هستن. 
مرسی برای پیشنهاد فیلم :))
پاسخ:
خواهش :>)
۱۸ مهر ۹۴ ، ۲۰:۲۸ سیده زهرا میم
اینقدر از کامنتت خوشحال شدم که توی پوست خودم نمی گنجم ، مرسی آبان (:
پاسخ:
من هم  یک عالمه خوش حال ..
یاد ایام دانشگاه بخیر!!
تمام شد......
صبح از 8تا 7.5 شب
سرمای بیابان
آخ....
پاسخ:
تا 7:5دیگه واقعا خسته کننده است ...
چایی اونم سر کلاس!!:))

دقیقا... هیچ چیز حل نشده اما منم سعی میکنم غمگین نباشم.
پاسخ:
مهم اینه که سعی کنیم ..مگه نه :)
اینجا کههمش داره بارون میاد یه کیسه فریزر برات بیارم :)))
پاسخ:
وای خوش به حالت ..بارون ..
۱۸ مهر ۹۴ ، ۲۱:۳۱ مـــیـــمـــ ☺☺
:) سعیت ستودنیه منم میخوام سعی کنم نمیشه
پاسخ:
دارم سعی می کنم ..سعی کن ...:))
فیلم 2015 معرفی کن اینا رو دیدم :دی
چقد ایده ی خوبی داده استادتون :)

داشتم فکر میکردم خیلی وقته فیلم ندیدم..
پاسخ:
من هم خیلی وقت بود نگار ندیده بودم ..به پیشنهاد یک ادم دیدم ..تنهایی فیلم دیدن خوب نیست ..
۱۹ مهر ۹۴ ، ۱۵:۳۸ دختر همساده
عزیز نازم اول بگم که غمگین نبودنت بهترین قسمت پسته :)
مهاجرت... برای من غم انگیز نیست .به نظرم هرجا که تو درش خوشبخت باشی میتونه وطنت باشه اما بحث نوستالژیک وطن واقعیت چیز دیگریست :)
وای میدونی من چند بار وکیل مدافع شیطانو دیدم؟؟؟ انقدری بهت بگم که در آینده هم مطمئنا خواهم دید:)

دوستت دارم :*

پاسخ:
هنوز هم فکر می کنم غم انگیز است ..یک چیزهایی همیشه در وطن جا می مانه ..
خیلی فیلم خوبی است :)
من هم دوستت دارم رفیق :)
آهای باروووون پاییزی کی گفته تو غم انگیزی....
پاسخ:
بارون پاییزی ..
خخخ
وااای ما همه اش خوابیم سر کلاسا://
حس درسمم نمیاد://
پاسخ:
اینجا نمیشه خوابید ..تعداد کم است ..
چایی خوردن وسط کلاس یه لذت بزرگه !!! احساس مهم بودن به آدم دست میده راستش :))
پاسخ:
احساس مهم بودن ..خخخ
همکلاسی هایم ادم های تقریبا مهمی هستند ..
۲۰ مهر ۹۴ ، ۲۱:۵۳ سالهای مرگ و پروانه شدن
فیلم ها عالی هستند
پاسخ:
:)
این شعر خیلی زیبا بود .... دعای جوشن الکبیر بصورت شعری زیبا:

خود را به خدا بسپار، وقتی که دلت تنگ است
وقتی که صداقتها ، آلوده به صد رنگ است 
خود را به خدا بسپار، چون اوست که بی رنگ است
چون وادی عشق است او، چون دور ز نیرنگ است

خود را به خدا بسپار ، آن لحظه که تنهایی 
آن لحظه که دل دارد ،از تو طلب یاری 
خود را به خدا بسپار ، همراه سراسر اوست 
دیگر تو چه میخواهی ؟! بهر طلبت از دوست

خود را به خدا بسپار، آن لحظه که گریانی 
آن لحظه که از غمها ، بی تابی و حیرانی
خود را به خدا بسپار، چون اوست نوازشگر
چون ناز تو میخواهد ، او را ز درون بنگر 
خود را به خدا بسپار ، وقتی که تن ات سرد است 
وقتی که دل از دنیا ، آمیخته‌ی یک درد است....
+سلام
پاسخ:
سلام بانو ..
دعای جوشن ..
۲۱ مهر ۹۴ ، ۲۰:۲۷ محمد StigMatiZed
قهوه بهتر بود یا گل گاوزبان

پاسخ:
قهوه ..گل گاوزبان ...سنت و مدرنیته ..
۲۱ مهر ۹۴ ، ۲۱:۵۵ محمد StigMatiZed
البته هردو نماد سنت هستند، در کشور ما که ادبیات انتلکتوالی همه چیز را جا به جا کرده نماد ها هم جای خودشون نیستن

پاسخ:
حق با شما است ..حواسم نبود ..
۲۱ مهر ۹۴ ، ۲۳:۰۵ محمد StigMatiZed
دعوا ندارما
پاسخ:
می دونم ..
از زویا پیرزاد فقط عادت می کنیم ش رو خواندم.
+همه یک درد مشترکیم که باید فریاد شویم....فریاد شویم.....
پاسخ:
فریاد شدن 
http://fantik70.mihanblog.com/post/26
نمیدونم خوندیش یا نه. اون مطلب زویا رو خوندم. بی ربط نیست. 
پاسخ:
خواندم عزیزم .
آرامش آنجایی است که از من هیچ نمانده باشد...تماما او شوم....بی نهایت جابی است که باید از خود بگذری و او شوی.همین
پاسخ:
او شدن ...شبیه داستان سیمرغ در ادبیات ..
نه آبان...شبیهش را هیچ جایی ندیده ام
پاسخ:
هیج جا :(
:((((((
پاسخ:
:((((((((((
کتابای زویا رو هربار که دست گرفتم گفتم وقت هست حالا نشده بخونم:(
دلم برا درس خوندن تنگ شد:(
من یه دوست افغانی داشتم خیلی ماه بودالان مدت هاس ازش خبر ندارم:(
پاسخ:
دلتنگ شدن برای درس خوندن ...درس خوندن ..من ما خسته شدم .دلم می خواهد چند سال هیچ درسی نخونم ..
حیف ..بگردد پیداش کن .حیف است از دست دادن دوست ..
۲۶ مهر ۹۴ ، ۲۱:۱۷ عرفـــــ ـــان
چه استادِ با حالی :)
+ به خاطرِ اون پستِ شباهتِ صفِ نونوایی با عشق خیلی خیلی ممنون ...
پاسخ:
خودم پیوسته اون پست را می خونم خیلی خوب نوشته ..خیلی ..
وکیل جان عادلانه نیست که بخش نظرات رو میبندیا
پاسخ:
امسال که وکیل نمیشم ..
نمی خواهم کسی از سر اجبار نظر بده ..گاهی ..
به خواسته دلت رسیدی ؟ بارون پااییزی رو لمس کردی ؟ 
مهاجرت به هر دلیلی سخته باید قسمتی از خودت رو بکنب و جا بزاریش :(
پاسخ:
بارون پاییزی ..
تاسوعا ایجا بارون زد ...زینب جان :)
خواسته دلم ..دلم اروم است ..خیلی اروم تر از قبل ..
خدا...
کامنت دونی ِ آخرین پست بسته بود اما من نتونستم نگم خیلی خوب بود.
پاسخ:
ممنون که گفتی ...:))
صرفن جهت سلام کردن:-)
پاسخ:
سلام :))
سلام بهترین حرف است همیشه ...
یه همکلاسی داشتم از افغانستان..
بعد تمام شدن درسش مجبور بود برگرده
میگفت کابل جای پیشرفت بیشتری داره
برای کشورم متاسف شدم...
پاسخ:
شاپرک عزیز ...
اینکه برگردند خیلی خوبه ..افغانستان نیاز داره مردمش برگردند و ان را بسازند ...

۰۵ آبان ۹۴ ، ۲۳:۲۱ دختر همساده
:(
پاسخ:
:((
من الان کجا کامنت بذارم سرمو به کدامین دیوار بکوبم از دستت هان :(((((((((((((
پاسخ:
عزیزم همین جایی که نوشتی کامنت می گذاشتی و حرف می زدی ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">