.

ای خدای پاک و بی انباز و یار
دستگیر و جرم ما را درگذار

سلام
مرا آبان صدا بزن..
مرز خیال ..رویا ..واقعیت ...مشخص نیست ..
گاهی تمرین نوشتن است ..فقط ..

بایگانی
پیوندها

نظاره کن ...

پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰ ب.ظ

آتش زدی 

در عود ما 

نظاره کن 

در دود ما ...

مولانا 


پسر سنتورش را آورده و روبه روی خانه ،روی چمن ها نشسته اند،از پنجره نگاهشان می کنم  ...

پسر سنتور می زند و دختر به دست های پسر خیره می شود ..

من نشسته ام تو اتاق و  به صدای سنتورش گوش می کنم و توی دلم می گویم خوشا به حال دختر ..

.................................

زن ها گوشه خیابان جمع شده بودند،زن نشسته بود و نخود هایش را روی یک گلیم کهنه ریخته بود.خانوم کناری را نگاه کردم ،گفت فال نخود می گیرد ،قدم هایم را تند کردم ...

حاشیه رودخانه مسیر همیشگی ام بود،نگاهم کردوگفت فالت را بگیرم ؟قدم هام را تند کردم....

آدم هایی که فال می گیرند،آدم های تنهایی هستند که دنبال امیدند .. ته فنجان،یاحافظ ...آدم ها دنبال شنیدن خبر خوبند.فال بهانه است،نگرانی آدم ها را برطرف کنید ،آرام میشوند و دیگر دنبال خرافات نیستند،آدم ها دنبال جهان ایمن اند فقط گاهی راه  را اشتباهی می روند ..

هیچ وقت زندگی ام را ته فنجان جست و جو نکرده ام اما بارها فال حافظ گرفته ام ...


پیشنهاد : خواندن این متن - عقده سیندرلا

برای ساقی : ..منتظرم ..نشانه ای بگذار ...

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۹
آبان

نظرات  (۳۵)

آخ سنتور... هنوز مزه مضراب هاش روی انگشت هامه
پاسخ:
من هیچ سازی را بلد نیستم اما گوش کردنش ر ا دوست دارم  :)
دل درد گرفته ام.از بس فنجانهای چای را سر کشیدم و تو ته هیچکدام از آنها نبودی! ...
+دنبال خوشی می گردیم ته فنجون تووی قهوه !! :| من هم اعتقادی ندارم مگر برای تفریح ... فقط حافظ :)
پاسخ:
ته هیچ کدوم نبودی ! 
خافظ خوبه :)
دنبالس شادی ام تو تلخی قهوه ..

منم فقط حافظ میگیرم، البته نه زیاد.
پاسخ:
حافظ شعرهایش جان دارد ..
چه قشنگ...
حس خوبی داشت متنت
پاسخ:
ممنون ام مه ناز عزیز ..

اوهوم منم فقط فال حافظ گرفتم

+سنتور را عشق دارم:)

پاسخ:
سنتور :)
۳۰ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۳۶ سالهای مرگ و پروانه شدن
درود بر شما...
پاسخ:
ممنون :)

آره اما آبان...میدونی شاید به خاطر همون راندن هست که گاهی باید نفهمه و دوستش بداریم ها؟

 

پاسخ:
یلدا ..تنهایی عاشق بودن خیلی دردناک است به نظرم ..
دردناک تر از آن میدانی چیست؟اینکه عاشق باشی و پست بزنت!!!پس بیا دلمان را خوش کنیم به همین که عاشقش هستیم و نمی فهمد
پاسخ:
عشق یک طرفه درد به خود ادم است .. ادمی که لیاقت عشق را ندارد باید رهایش کرد  ..

نه آبان...من کلی گفتم نظرم رو درمورد عشق و شخص خاصی مد نظرم نبود!

 

پاسخ:
ممنون عزیزم بابت حرفات ..:))
چقدر تعبیرت درمورد فال رو دوست داشتم
پاسخ:
:))
سنتور خیلی دوست دارم ...ولی شایدم خیلی خوشبحاله دختره نباشه!
فال حافظ،.،،نمیشه نگرفت...
چند روزیست که حالم دیدنیست
حال من از این و آن پرسیدنیست
گاه بر روی زمین زل میزنم
گاه بر حافظ تفال میزنم
حافظ دیوانه فالم را گرفت
یک غزل آمد که حالم را گرفت
ما ز یاران چشم یاری داشتیم
خود غلط بود آنچه میپنداشتیم
پاسخ:
تمشک  جان 

حال من هم همین بود ..تفال به حافظ زدم ..حافظ هوایم را داشت ...حداقل اندکی امید ...
شایدم ...!
واقعا. فال فقط یه حس امید میده واسه گذروندن ایام بلاتکلیفی. ولی به نظرم فال قهوه ای ها وضعشون خراب تره، اونایی که دنبال فال حافظن خیلیاشون موضوع مشخص دارن درمورد همون میپرسن- نیت و این چیزا- فال قهوه ای ها بلاتکلیفن. خودشونم نمیدونن چی میخوان.
من از مدل فال حافظی ام خدا رو شکر:/
پاسخ:
تا حالا فال قهوه نگرفتم ..ادم ها به هرچیزی دست می اویزند ..
۳۰ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۱۰ فاطیما کیان
فال دلخوش کردن به اینده هست ,به نظرم هرچیزی که باعث بشه کسی کمی نور امید توی قلبش روشن بشه این خوبه هرچند با خرافه مخالفم ولی فال گاهی بد هم نیست ...
پاسخ:
 قلب ادم گرم میشه ...:) 
با خرافات مخالفم ..اما امید ادم ها را زنده نگه می دارد :)
۳۰ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۵۳ ماهان هاشمی
من اگر جایِ شما بودم، چون که منو دعوت نکردن، از حرصم زنگ میزدم به پلیس، می‏گفتم اینا سلبِ آسایش کردن! :)))
پاسخ:
الکی ..مثلا من خیلی خوبم  که زنگ نمی زنم پلیس ..:)) 

۳۰ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۵۴ ماهان هاشمی
شعر و طرح هم بسی زیبا بود! :)
پاسخ:
شاعرش خوب گفته ..خیلی خوب ..:))
شعر مولانا رو شجریان توی آلبوم دود عود میخونه..محشره :)
خب نظر من راجع به سنتور که کاملا مشخصه دیگه :دی
فال حافظ زیاد گرفتم...
پاسخ:
شجریان دوست داشتنی :)
نگار م هر وقت سنتور ببینم یاد تو می افتم :دی 
حافظ دوست داشتنی :))
پسر سنتور می زند و دختر به دست های پسر خیره می شود...
+ عالی بود ....
پاسخ:
تو خوب خوندی :))
آخه انصافه اصلا آدم بشینه حقوق مجازات بخونه اونا شربت آلبالو!! بزنن برقصن؟:دی
پاسخ:
شربت البالو ...:دی :))
هرجور حساب کنیم نامردی کردند ..خخخ

فال که نه...یه جور دلگرمیه تفال زدن به حافظ.یه حس خوب...یا حتی یه بیت که نشون از ناامیدی داره زمانی که واقعا ناامیدی و ناراحت...یه جور همدلیه به نظرم.به حال آدم هم بستگی داره!آدم تو هر حال و هوایی ممکنه تعبیرش فرق کنه.

پاسخ:
همدلی ..راست میگی واقعا ...
ابی جان ادرست را برام بذارم ..ابی بلاگفا دیگه ..خودتی ؟
۳۱ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۴۰ نیمه سیب سقراطی
الان دارم فکر میکنم مگه فال نخود داریم ؟؟؟؟ لوبیا چی اونم داریم ؟؟  :|
پاسخ:
من هم تازه کشف کردم .. به گمانم ریشه اش  مربوط به حوالی چهارمحال بختیاری است 
هیچ چیز بعید نیست :))
مثل من که عاشق انار و ماهی شدم آبان جان ... [لبخند]
البته بیشتر از خودشوت احساس پاکشونو دوست دارم ... :)
بله یکی از تصویر سازی های بندست ...
حتی رو دیوار اتاقمم این حوض انار و کشیدم ... [لبخند]

+ هیچ امیدی ندارم به دیدارش ... راستش دیگه خودمم نمیخوام که ...
پاسخ:
محشر بود :)))
امدم خانه خودت ...
:((
من که تازه اومدم اینجا ...
ولی اگه کم بودنت کمک میکنه به آینندت ...
بهترین هارو برات آرزو میکنم ....
پاسخ:
ممنوم عزیز دل ...:))
خوشا به حال دختر...
سنتور زدن من تا حالا اونقدر که باید کسی رو خوشحال نکرده : (
پاسخ:
 سنتور حتما حال خودت را خوب کرده ...بارها  ..همین خیلی خوبه .. :))
:((
من اگه بچه پولدار بودم مینشستم فقط سنتور میزدم..ولی من هم باید درس بخونم...
پاسخ:
درس لعنتی ...
سلام...اوهوم کبری نوشت:]
پاسخ:
:))
برای پست بالا :
برات دعا میکنم در امتحان پیش رو خیلی خیلی موفق باشی :)
پاسخ:
تا اذر باید بخوانم ..:))
ممنونم ای دا ...دعا چیزی است که محتاجش هستم :))
خواهری ما سرمیزنیما اما مطالبت نظرخواهی نداره لایک میکنیم میریم :(
پاسخ:
ممنونم که سر می زنی ..همین که می خونی خوبه :))
شهریور مهربانی را برایت آرزو کردم:)
پاسخ:
ممنونم ..به همچنین..
واقعا نیازمندم که شهریور مهربان باشد ..
من اگه بچه پولدار بودم...
هی روزگار... از آرزوهام نگم بهتره...!
پاسخ:
هی روزگار ..
۰۲ شهریور ۹۴ ، ۰۴:۵۵ خانوم ِ لبخند :)
اگر درس رو به نظر خودت باید بخونی، پس یه کاری کن اشتیاق داشته باشی آبان :)
 رسیدن به ایده آل ها خیلی با زندگی ای که می کنیم فرق داره..
پاسخ:
اشتیاق هست ولی خوب خسته کنند هم هست حانیه :))

۰۲ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۳۸ م. محمدی مهر
اولین باره دارم برای این سیستم وبلاگ نویسی کامنت میذارم
یه ذره سخت بود پیدا کردنش
پست اول این صفحه رو خوندم
و کاملا یاد دست نوشته های نابود شده ی چند سال پیش خودم افتادم (البته به غیر از رقص و آرایشگری)
هنوز هم زندگی ایده آلم توو داشتن یه کافه و یه کتاب فروشی خلاصه میشه

پاسخ:
ممنونم ..
بلاگفا که از بین رفت بیان بهترین جا بود برای ماندن ...
هنوز هم ...
۰۳ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۳۴ دختر همساده
دوست دارم...
سنتور رو..
فال حافظ رو..
و تو رو آبان خوبم...
پاسخ:
ممنونم ..:)))
میگند دل به دل راه داره :))
۰۳ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۳۸ سالهای مرگ و پروانه شدن
دروود بر آبان عزیز.... ادم ها گاهی باید متولد بشوند به دست خودشون..
پاسخ:
متولد شدن ..درست مثل  پروانه از پیله ..:)
دعایم کن...سخت محتاجم
پاسخ:
بلاگفا لج کرده باز نمیشه ...
از ته دل برات دعا کردم ....
یلداجان ...امشب امام رضا حواسش به همه هست ..:))
:*
پاسخ:
:))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">