.

ای خدای پاک و بی انباز و یار
دستگیر و جرم ما را درگذار

سلام
مرا آبان صدا بزن..
مرز خیال ..رویا ..واقعیت ...مشخص نیست ..
گاهی تمرین نوشتن است ..فقط ..

بایگانی
پیوندها

حرام است ...

شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹ ب.ظ

همانطورکه خوردن شراب حرام است

خوردن غصه هم حرام است

و خوردن هیچ چیز مثل خوردن غصه حرام نیست 

اگر ما فهمیدیم که جهان دار عالم اوست دیگر چه غصه ای باید بخوریم؟

دکتر الهی قمشه ای 

شمردم ..

9 تا پسرند که نشسته اند روی چمن ها ..

هایده و ابی ،امشب شب مهتابه و حامد پهلان ،چرا رفتی شجریان..همه را از دم می خوانند ..صدای هیچ کدامشان خوب نیست .. اما خوش به حالشون ...

سرشب پیتزایشان را خوردند .. حالا هم دارند جوجه درست می کنند ...

دور هم رقصیدند ...غم هایشان را ریختند دور ....:))

من کجا هستم ؟ پشت پنجره ..


بلند بخند به زندگی ..دلت را بسپار به خدا ...




موافقین ۹ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۷
آبان

نظرات  (۲۸)

کاش شادی های ما دختراهم شبیه به پسرا بود 
همه چیز با خوردن حل میشد 
جماعت شیکم پرست خخخ^_^
پاسخ:
خوردن لذت داره ..خیلی ...:))
این غصه ها به خاطر همین نسپردن دل به خداست ...
پسرا کلاً خوشحال اند :| 
پاسخ:
غصه خوردن حرام است :))
خوش بحالشون :))
پاسخ:
:))
۰۷ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۲۳ رها مشق سکوت
در خانه ی غم بودن، از همت دون باشد...
چه حس خوبی ^_^
دلم از این دور همی ها، از این با هم خوندنا خواست
پاسخ:
امیدوارم این چند روز یه دور همی خوب برات جور شه :))
به نظرم پسر ها خیلی خوشبخت تر هستن چون بدون ترس از اینکه بی حیا یا سبک باشن شادند. ..
پاسخ:
نظر جالبی بود ..:))
من پسر نیستم اما بر عکس دختر ها خیلی می خورم و برعکس پسرا چاق هستم ..چون غصه می خورم و چاق میشم ..خوشحالی منو لاغر میکنه , اگه خوشحال باشم مثل پسر ها لاغر میشم ..

*درک بالا و توکل زیادی می خواد فهمیدن این جمله ی دکتر قمشه ای
پاسخ:
من اما وقتی غصه دارم هیچ چیز نمی تونم بخورم ...
خیلی درک بالا ..خیلی توکل :)
۰۸ شهریور ۹۴ ، ۰۰:۴۳ دختر همساده
خوش به حالشون...
چقدر دلم از این خوشگذرونی های دوستانه میخواد..
اسلام همه جوره دست ما رو بسته.
غصه خوردن حرام است... من جهنم بهم واجبه پس!
پاسخ:
تو می ری بهشت ..یک راست ...
تو حق نداری  غصه بخوری ...:))
همین پستتم خیلی خوبه
نشون میده داری میری سمت شادی :)
پاسخ:
کاشکی شادی هم بیاد سمت من ...
نمی خوام  فاز منفی بدم این وسطا، ولی وقتی موجب غصه رو خودش میسازه چی؟
خوب خدا تهش همه دنیا رو بگیره اونورو بده، چیزایی هست اینجا که اونور نیست. خوب غصه خوردن نداره؟
نگی نیستا. مثلا یکیش خونواده. یکیش عشق بیخودی. یکیش همین شب از خونه بیرون رفتن که خدارو شکر ازما خانوما لذت این آخری کلا گرفته شده.
با چی میخوان جبران شن اینا.
چی میگم اول صبی چرت و پرت میگم://
پاسخ:
قبول دارم که غصه ها است ..
ولی کیمیا جان ایمان به حکمت خدا یعنی همین ..یعنی اگه غصه هم داریم بدانیم حتما خیری بوده در ان ماجرا ...
سخته رسیدن به این مرحله ..من خودم می لنگم ...هنوز ..
۰۸ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۴۶ سالهای مرگ و پروانه شدن

ای بابا... از دل پسر ها خبر ندارید!!!!

زندگی شون پر از مسئولیته

پاسخ:
قبول دارم ...اما با وجود مسئولیت ها استرس کم تری را تحمل می کنند ..
پسرا همیشه سر خوشن.....
پاسخ:
نه همیشه ..
انجام حرام مطلقا ممنوع است برای شما آبان جان :)
پاسخ:
:))
وای خدای من این جمله آیت الله الهی قمشه ای رو باید با طلا نوشت اینو از ته دل گفتم
پاسخ:
من هم از ته دل باهات موافقم :)
جمله ی خیلی جالبی بود. خیلی.
پاسخ:
خیلی سنگین ..
آره دیگه...خود خودمم.
سلام.
بلاگفا رفته روی مخم...بعد از گرفتن وبلاگ قبلیم،حالا هم داره هی بازی در میاره.شاید وقتشه منم مهاجرت کنم چون اگه یه بار دیگه بخواد تعطیل شه غمباد می گیرم.اینجا امن تره برای دلنوشته ها.
بلاگفا هم هنوز هست.شاید مسیر دو تا وبلاگو عوض کنم.البته اگه بازی درنیاره.

پاسخ:
بلاگفا اوج بی اعتمادی است ...خوش اومدی به بیان :)
دعا میکنم برای آرامشت و خوب بودنت ابان عزیزم. .
پاسخ:
ممنونم نگار ...دعای تو معجزه می کنه ...
غصه خوردن حرام است ..
واقعا همینطوره ..
اگه دوست داشتین و وقت کردین پست اخرم رو بخونین .. 
پاسخ:
حتما می خونم :)
۰۹ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۱۰ جنجال پیکس جنجالی
غم نداشتن کار سختی است.
پاسخ:
خیلی سخت ..
عاقبت دستمان رو می شود با شعرها...مثل چشمانی که بعد از گریه ها پف میکنند!
پاسخ:
هیچ کس شعرهای مرا نمی فهمد ...
۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۵۹ $ پــــِـد + رآم + یــن $
گر بر تو زمانه یک دمی سخت گرفت / دندان به جگر گذار و لبخند بزن ! :)
پاسخ:
لبخند زدن کار سختی است ..خیلی ..
خودخود خوشبختیه این دورهی با رفیقا
پاسخ:
موافقم :))
انقققققدر به دلم نشست مقدمه ات که نه تنها تو وبلاگم بلکه تو گروهی که عضوم هم گذاشتم
پاسخ:
به دل من هم انانیمس ..
۱۲ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۳۸ یک مردِ جدّی
من همیشه فکر میکردم که خانم ها شاد تر هستند
شاید هردو اشتباه میکنیم!

+شاید این مساله کلیّت ندارد
پاسخ:
موافقم..احتمالا این مساله کلیت ندارد ..
چقدر بد که ما ؛ اونقدری که برای غم حوصله خرج میکنیم برای شادی وقت نمی ذاریم . . .
پاسخ:
خیلی بد ..
۱۴ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۰۱ ✿شمیم زندگی✿
 

همانطورکه خوردن شراب حرام است

خوردن غصه هم حرام است

و خوردن هیچ چیز مثل خوردن غصه حرام نیست 

اگر ما فهمیدیم که جهان دار عالم اوست دیگر چه غصه ای باید بخوریم؟

دکتر الهی قمشه ای


عالی بود
پاسخ:
عالی ...هرر وز تکرار می کنم با خودم ..
خوشبختی های واقعی و عمیق و اینا رو کار ندارما
ولی تو این خوشبختی های آنی و کوچولو پسرا ده هیچ از ما جلوئن.
پاسخ:
موافقم و شاید 100 قدم :)
پسرها همه چیز رو ساده تر می گیرن..
گاهی فکر میکنم به هیچ چیز دل نمی بندن.
پاسخ:
فکر می کنند دل می بنند ولی راحت فراموش می کنند ..
خدا میدونه از مصیبتهاشون!
پاسخ:
خوبه که خدا هست... 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">