.

ای خدای پاک و بی انباز و یار
دستگیر و جرم ما را درگذار

سلام
مرا آبان صدا بزن..
مرز خیال ..رویا ..واقعیت ...مشخص نیست ..
گاهی تمرین نوشتن است ..فقط ..

بایگانی
پیوندها

بد نباشه ما هنوز نریختیم تو خیابان ....!

يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸ ب.ظ
بد نباشه ما هنوز نریختیم تو خیابان ....!

اول اولش از کی شروع شد را نمی دونم ..
اما یه زمانی به جای راه حل قانونی مردم ریختند تو خیابان گفتند رای شون دزدیده شده ..
بعد یه عده دیگه ریختند تو خیابان که بگند رای دزدیده نشده...
پارسال سریال سرزمین کهن که پخش می شد .. ..در اشوب خیابانی و جمع شدن بختیاری ها رفتم که نگاه کنم و برای اولین باز گاز اشک اور و یگان ویژه را از نزدیک دیدم ...بین خودمون باشه هیجان انگیز بود ..خخخ
اقای علی ضیا به خاطر یه دربی و یه شادی یه شعار ممنوع تصویر شد ..
برنامه فیتیله به خاطر یک ایتم نسنجیده تعطیل شد ...
در حاشیه مهران مدیری از دست پزشک ها به حاشیه کشیده شد ...
مخالفان توافق هسته ای ، دلواپسان ..چادر زده اند و  شب ها در خیابان می خوابند ..

کلا مردم انگار زندگی در خیابان را دوست دارند ..
کاشکی کمی کمی ظرفیت ها بالا می رفت ...کاشکی می فهمیدید که همه چی از خیابان شروع نمیشه ...!..

پ ن 1 :انکار نمی کنم که خیلی از چیزها در تاریخ از خیابان شروع شداما خیلی از خیابان ریختن ها هم بی معنی است.
پ ن 2 : قصدم سیاسی نوشتن نیست ..صرفا جهت تنوع  این پست نوشته شد ...
پ ن 3 : اینجا زاینده رود باز شده ....باز شدن آب برای این شهر فقط جاری شدن یه رود نیست ..جاری شدن زندگی است ...تو قلب ادم ها ..تو زمین های کشاورزی ....خدایا شکرت .بابت بارون ..بابت این اب و....بابت همه چی ...همه چی ...
موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۷
آبان

نظرات  (۴۰)

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۳:۰۱ سیده زهرا میم
زندگیت همیشه جاری بانو (:
پاسخ:
ممنونم مهربان رفیق ..:)به همچنین ..
فیتیله تعطیل شد؟! خبر نداشتم
پاسخ:
لینک دادم ..به خاطر برنامه جمعه ..!
آخه در بعضى موارد، دقیقا هم به کسایى برمیخوره که یه ذره هم درست و حسابى نیستن! که حداقل آدم یه کم دلش بسوزه و حق بده!
پاسخ:
اخ ..واقعا با ان جمله اخر موافقم :)
۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۳:۳۶ دختری از دیار فرزانگان
ما اصولا آدمای جوگیری هستیم:)
پاسخ:
اصولا ..:)
به نظرم دو بخش مجزا داره که نمی شه به خاطر نادرستی یک رو، سمت دیگۀ ماجرا رو که کار درستیه انکار کرد.
اعتراض به خورده شدن حقی اتفاقا باید علنی بشه (ولو تو خیابون)، ولی دیگه اون بخشش که کلا طرف مورد اعتراض به خاطر خنک شدن دل اعتراض کننده کلا منحل بشن درست نیست.

پاسخ:
من روش های دیگه ای را برای اعتراض می پسندم ..خیابان ..اخرین اقدام است به نظرم ..ان هم در جایی که مسئله خیلی مهم باشه ..
ما مردم کلا دوست داریم حاشیه درست کنیم و بهش دامن بزنیم..

+زنده باد زاینده رود :)
پاسخ:
بی خیال حاشیه ..
زنده باد زندگی :)
۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۰:۳۳ فاطیما کیان
شورش رو درآوردن دیگه
پاسخ:
شور و شیرین ..ترش ..تلخ ..
واقعا خدا رو شکر بابت بارون :)
پاسخ:
واقعاخدا را شکر ...:)
۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۷:۴۰ سال های مرگ و پروانه شدن

آبان 90 درصد از پست بالا سیاسی بود ! بعد چه جوری  قصدت سیاسی نوشتن نبوده!!!

 

پاسخ:
هر مسئله ابعاد مختلفی داره ..ومن قصد بعد سیاسی ندارم ..قصدم اجتماعی است ..
اتفاقا امروز تو خونه در همین مورد صحبت میکردیم ، که اینجا نمیشه در مورد هیچ صنف و قومیتی حرف زد. نه به اونکه همین خود ما صبح تا شب جک خای قومیتی میفرستیم و هاها میخندیم نه به اینکه تا برنامه ای ساخته میشه همه یادشون میفته عِقی دارن! 
+ کاری ندارم که واقعا توهین اونقدرا بوده که برنامه باید متوقف میشد یا نه
پاسخ:
واقعا ...چند ماهی دارم با خودم تمرین می کنم از این جک ها استفاده نکنم ..حتی نخندم ...
دل ادم هایی زیادی بابت جک ها می شکند ..
موافقم ..با خط اخر ..من هم کاری ندارم به برنامه ..

کاملا سطحی به این موضوعات نگاه کردید

اتفاقا یه جاهای خیابون جواب میده وقتی قانونی به درستی اجرا نشه

خود قانون هم اجازه این کار رو داده ؛ همه انقلابها تو خیابون جواب داده

شهروندان اروپایی هم در مورد مسله ای اعتراض داشته باشن تو خیابون تجمع می کنند

شما که استاد ما هستی بعیده ازتون

حالا من دقیقا نمیدونم اعتراض بختیاریها به چی بود ولی اعتراض مردم اذربایجان بجا و سنجیده بود و به هیچ عنوان  نباید  مقایسه با اعتراض پزشکها و مورد علی ضیا بشه.

امیدوارم در یکی پستی ،اصل 15 قانون اساسی رو تجزیه و تحلیل کنید

تعطیلی برنامه کف مطالباته،ریس اصلی باید استعفا بده،گرچه هیچ تغییری در روند صدا و سیمای میلی ایجاد نمیشه ، تا شبکه های خصوصی نباشه صدا و سیما به این روند مخاطب گریزی ادامه میده

پاسخ:
من ادعای استادی ندارم ..هرگز ..
اما اینجاد تظاهرات باید با مجوز باشد ..مجوز حزب ..مطابق قانون اساسی ...
شبکه های خصوصی ...به هزار یک دلیل موافقم نیستم ...
اصل 15 ..یادمه یک بار سر این اصل 15 تو وبلاگ قبلی بحث کردم با کسی ..اما به هرحال یک بار نظرم را می نویسم ...البته من هیچ ادعایی ندارم ..
به نظرم رفتن به خیابان باید برای انقلاب باشه ...انقلاب  یعنی تغییر نظام ..نمی خواهم سیاسی بشود این پست ..
نظرات متفاوت است ...اما واقعا مسئله را حاد نکنید که تاوانش می شود استقلال طلبی ..جدایی ..تکه تکه شدن ..
مردم به قانون اعتماد ندارن. محاکمه خیابانیو بیشتر می پسندن! خخخخخ
پاسخ:
یاد اسم فیلم کیمیایی افتادم ..محاکمه در خیابان ...خخخ
تو اصفهونی هستی دخترک؟:))
اخه دوس دارن ملت واسه خودشون یه انقلاب دیگه راه بندازن:)



پاسخ:
بله ...من اصفهونی ام ..:))
انقلاب..
واسه یه چیزایی یه جوری اعتراض میکنیم که انگار چی شده...
واسه یه چیزایی هم یه جوری سکوت میکنیم که انگار هیچی نشده!!!!!

+ چه جمله ای گفتم واقعا!! :) برم تووبلاگ خودمم بنویسم!!!! :))
پاسخ:
خیلی خوب بود ..ممنون :) 
جمله نقیضی بود ..:)
سلام علیکم مومن
زاینده رود بدون آب معنی ندارد ...
دیشب بایکی در اصفهان صحبت میکردم و احوال زاینده رود را گرفتم ، خندید
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
سلام 
احوال زاینده رود این روز ها لبخند دارد ..
ممنون ..:)

برای دوستانی که میگن حالا مگه چی شده!!


واقعا اگه اون پدر و پسر اصفهانی بودن شما آروم می نشستید!!


نظر دکتر میم و جواب آبان

اگه منظورتون توهین صورت گرفته و اعتراض مردم هستش!!برای هردوتون متاسفم!!! وگرنه که هیچ

خانم آبان اعتراض خیابانی طبیعی هستش و هیچ شعار تجزیه طلبانه ای گفته نشده


پاسخ:
موضوع این پست راجع به فیتیله نیست !واکنش به این برنامه به عنوانمصداق بیان شد  
..من از همه چی نوشتم از سال 88 تا دلواپسان ..
تا حالا به اصفهانی ها ..شمالی ها ..جنوبی ها ..چیزی گفته نشده !؟
 من از فیتیله دفاعی نکردم ..اصلا این پست راجع به فیتیله است یا راجع به واکنش خیابانی به هر موضوع ! ...
شما عصبانی هستید ...من قصد دعوا با هیچ کس را ندارم ...اگر از حرف های من ناراحت شدید ..عذرخواهی می کنم ..همین ..
دنیای واقعی به اندازه کافی پر از دعوا و خشونت  هست ..نمی خواهم اینجا کسی دلگیر باشد ..

ببینید جمله وگرنه هیچ رو بکار بردم چون اندکی احتمال دادم منظورتون چیز دیگری باشه

قاطعانه میتوان گفت چنین توهینی به کسی نشده

من ازشما میپرسم اگه پدر و پسر فیتله اصفهانی بود واکنش شما چی بود؟


من اصلا عصبانی نیستم فقط خیلی متعجب شدم از دیدگاه دوستان


ببخشید اگه دلخوری بوجود اومد


پاسخ:
واکنش من ...هیچی .. ..بارها شده تی وی خودمون اصفهانی ها را به خاطر لهجه و خساست و..مسخره کردند ..این مسئله در مورد هر شهری ممکن اتفاق بیافته .
ته عصبانیت من نوشتن یک پست تو وبلاگم هست .این تنها رفتار شخصی من است که ممکن اشتباه هم باشه چون نظر شخصی را پرسیدید نوشتم ..مگرنه نظر شخصی من در این مورد بی اهمیت است ...
ارجاع می دهم به کامنت ..گندم بانو عزیز ..
دلخوری پیش نیامد ..من می خواهم کسی اینجا دلگیر نباشد ..:)
آقای امین:
من شیرازیم...
تو برنامه خندوانه آقای سجاد افشاریان یه برنامه اجرا کرد که راستش از نظر من فوق العاده بود!!! ولی خوب بقیه همشهریا این نظرو نداشتن! (مخصوصا آقایون فوتبال دوست با قسمتی که مربوط به ورزشگاه میشد خیلی مشکل داشتن!!)
ولی هیچکس نیومد تو خیابون. شورای شهر خیلی چراغ خاموش اعتراض کرد، آقای افشاریان هم سبکشو عوض کرد.... به همین سادگی.

البته من واقعا حق میدم به هموطنای عزیزمون که ناراحت بشن. صد در صد فیتیله ای ها اشتباه کردن شکی نیست... ولی خوب شاید جا داشت یه ذره ملایم تر....
پاسخ:
ممنون ام از اینکه نوشتی ..خیلی خوب توضیح دادی ...باهات موافقم :)

۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۳:۲۸ محسن رحمانی
خیلی خوش مزه هستند این نون خامه ای ها .دلمون آب شد.
پاسخ:
شرمنده ..:))
بابت زاینده رود خوشحالم ..
و با پستتون هم موافقم ..
پاسخ:
ممنون :)
:)
پاسخ:
:))
سلام دوست خوبم.
ممنون که هستی.
راستش من خودمم تاحالا لباس به خیاط ندادم و اولین باره که میخوام این کارو بکنم..
ینی کلا من از لباس آماده بیشتر خوشم میاد..اما خوب همونطور که گفتم اون چیزی که من میخوام خیلی سخت پیدا میشه..ینی اصلا پیدا نمیشه..پیدا هم بشه یا تنگه یا کوتاه..
حالا این بار امتحان میکنم اگه خوب ندوخت دیگه این کارو نمیکنم.
ممنون که هستی و میخونیم.روزت خوش.
پاسخ:
ان شاالله چیزی که دلت می خواهد  بشه ...:))
ممنون بابت کامنت زیبای شما
پاسخ:
خواهش ..
امیدوارم اندوه ت مثل برگ های پاییزی بریزه و تموم شه....
نه به شیرینی ابان :))
پاسخ:
از پاییز اذر مانده ..و من  دلنگرانم ..دلنگرانم که این پاییز تمام شود غم ریشه دوانده باشد ..
۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۲:۰۴ بانوی کوچک
سلام ابان خوبی؟بنظرم درسته ک کاره فیتیله ایی ها خوب نبوده اما ملت دیگه شورشو دراوردن ...بقول تو ففقط عاشق توخیابون ریختنن ...
پاسخ:
سلام عزیزم :) 
بهترم ..
شور ...
ممنونم ..از حرفات ..
عکس نوشت بالا...لبخند:)))
پاسخ:
لبخند :))
۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۴ آناهــیــ ـــتا
به نظرم ملت به یه "چیزی" احتیاج دارن و منتظر فرصتن که به هر بهونه ای که شده خلا ش رو پر کنن

مردم از هم دور شدن آبان عزیز... 
مردم بینشون نفرت و فاصله افتاده و وقتی یه قضیه ای پیش میاد که می تونن "در کنار هم" از یه چیزی دفاع یا به یه چیزی اعتراض کنن حس می کنن اون خلاء با هم بودنه یه جورایی پر می شه, حتی به صورت مقطعی. اون فرصت رو از دست نمی دن و میریزن تو خیابونا ک فقط در کنار هم باشن..

مردم خودشونم هنوز نفهمیدن چه شونه..
پاسخ:
می دانی کامنت خیلی خوب بود ...
همبستگی اجتماعی در جرم ...نظریه برخی از جرم شناس ها شبیه حرفی است که نوشتی ...
ادم ها دنبال بهم رسیدن  هستند ...فقط حیران مانده اند ..

خانم گندم ممنون که حق میدی


و باز هم خواهش می کنم از دوستان این برنامه را با برنامه های دیگه مقایسه نکنن تو برنامه های دیگه با هر لهجه ای شوخی شده ، حتی زبان ترکی ولی کسی اعتراضی نکرده ، این برنامه توهین به انسانیته

در مورد ملایمت هم اینو بگم اعتراض به برنامه فوق پنچاه درصد قضیه هست مابقی مطالباتی قانونی هست که حکومت به اون توجه چندانی نکرده.

پاسخ:
ممنونم ..که حرفاتون را نوشتید ...
امیدوارم به جیزی که می خواهید برسید ...به چیزی که دران خیر و عدالت باشه ...
یک جایی خواندم مردم ایران فراموش کار ترین مردم جهان اند ..یادشان می رود که پای برنامه این سه نفر چقدر خندیده بودند ..
یادشان می رود که می شود اشتباه ان ها را بخشید ....
به هرحال این حق شما است می توانید نبخشید ..من نظر شخصی ام را نوشتم ...همین ..بی هیچ غرضی ...


عبادت هفتاد ساله و کافر از دنیا رفتن ....

پاسخ:
:(((
هفتاد سال عبادت یک شب به باد میره ..
سلام.
در رابطه با همایون با هم هم عقیده ایم و من هم همایون گوش میکنم و برام لذت بخشه
ممنونم بابت نظر زیباتون و تینکه سر زدید.
مجددا منتظر حضورتان هستم
پاسخ:
همایون شجریان ... اهنگ چرا رفتی 
۲۳ آبان ۹۴ ، ۲۲:۴۳ محسن رحمانی
انتظار خیلی بده .
پاسخ:
:((
من بلد نیستم انتظار رو....
پاسخ:
من دارم یاد می گیرم ..
۲۴ آبان ۹۴ ، ۱۰:۳۶ محمد StigMatiZed
این بلاگ چیزی در من بوجود اورد که باید بابتش ازت ممنون باشم.
قلمت مستدام
پاسخ:
هیچ وقت فکر  نمی کردم نوشته هام خوب باشه ..
ممنون بابت کامنتون ..
خدا دارد فقط صبر مرا اندازه می گیرد
پاسخ:
صبر ...
چرا نظرات مطالب جدیدتون بسته ست؟ :(
پاسخ:
گاهی نظرات را می بندم چون نمی خواهم کسی از سر اجبار نظر بده ..گندم جان ..
۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۰:۲۲ آلبرت کبیر
بحثو سیاسی نکن خواهرم :))))
پاسخ:
چشم :))
از سر اجبار نیست :)
پاسخ:
ممنون :))
۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۶:۴۶ بانو ف تک نقطه
هرجا حرف داشتم، نظراتش بسته بود... 
به اینکه نوشته هاتو دوست دارم بسنده میکنم... 
خوشحالم باهات آشنا شدم :) 
پاسخ:
ببخش بابت بسته بودن  نظرات . ...
و ممنون  بابت کامنت :)...
ممنون عزیز...
اره گل سرخی که نمیدونم یهو از کجا پیداش شد...که هنوز هم عطرش وجودم رو گرفته
پاسخ:
خداراشکر 

منتظر آپ کردنتون هستم، یه پست خوب مث بقیه پستا با نظر باز :)

راستی من هنوز نمیدونم شما خانومی یا آقا ؟! :)

پاسخ:
ممنونم :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">