.

ای خدای پاک و بی انباز و یار
دستگیر و جرم ما را درگذار

سلام
مرا آبان صدا بزن..
مرز خیال ..رویا ..واقعیت ...مشخص نیست ..
گاهی تمرین نوشتن است ..فقط ..

بایگانی
پیوندها

خودکار توی فنجان

پنجشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۲۶ ق.ظ

خودکار توی فنجان 

قاشق به روی کاغذ 

زیبایی ات حواس مرا پرت می کند !

عمران صلاحی 


کودکش را به اغوش کشیدم ..نوزادها بیشتر از هرچیزی به ادم حس زندگی میدهند...شناسنامه اش را هنوز نگرفته اند..

می خواهند فامیلشان را عوض کنند ..چرا ! چون فامیلشان بی کلاس است ،بی کلاس بودن به این معنا نیست که این فامیل معنای خوبی ندارد ...

قبول دارم که نام کودک روی شخصیت او تاثیر دارد اما عوض کردن فامیل به بهانه بی کلاسی را نمی فهمم ...

استدلالش این بود که شان و احترام او با عوض کردن فامیلش بیشتر می شود ..

فکر کردم شان ادمی به نام نیست ..به رفتار است ،بی کلاس بودن استدلال نیست ،بهانه است !...

...............................

بعد از سحر نخوابیدم و فکر کردم و دلتنگ شدم .برخی از دلتگی ها ،حس خوب به ادم میدهد،حس امید، زندگی و تمام واژگان خوب ، دلم می خواهد بروم برای خودم یک گلدان بخرم و بعد برای قد کشیدنش ذوق کنم ،برای نور آفتاب و آب  ،دلواپس شوم .به یقین گیاهان عاشقان نورند 

...

پیشنهاد: دیدن  پیج اینستا گرام صابر ابر  است ..عکس هایش زندگی دارد ..روح دارد ...



موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۵
آبان

نظرات  (۳۴)

سلام بسیار زیبا بود .. 
نه همه چی آرومه آبان جان :)
پاسخ:
مرسی مه ناز عزیزم :)
بارها دیده بودم اسم رو عوض میکنن ولی فامیلی...
واقعا فکر کرده با عوض کرده فامیلیش میتونه شان و احترام برا خودش بخره؟!

+ممنون بابت معرفی پیج صابر ابر..عکس های قشنگی داشت..کلی کیف کردم :))

پاسخ:
نمی فهمم ..فامیلی قبلی شون معنای بدی ندارد ...واقعا این فکر را می کنند !
با تشکر از صابر ابر :))
نگار جان بیا وبلاگ بزن دیگه :(
منم پیج صابر ابر رو دنبال میکنم.قشنگن پستاش.برخلاف بقیه که هی نیمرخ تمام رخ از خودشون عکس میذارن; این پستاش متفاوته
قالبتم درسته:)
پاسخ:
واقعا ..عکساش مثل یک عکاس حرفه ای به دل ادم می شینه 
مرسی عزیزم :)
آبان راستش چندوقت پیشا یه فیلم میدیدم بعد از اسم فامیلشون ناراحت بودن...یعنی بچه هاش هرجا میرفتن خجالت میکشیدن...بچه های مدرسه مسخره میکردن...بعد نشون میداد طرف هی میگفت نه چرا عوض کنیم...با یه روحانی مشورت کرد...روحانیه میگفت شما باید فامیلی برای خودت برگزینی که برازندت باشه و اگر ناراحتی عوض کنی...
راستش برای همون به نظر منم باید نگاه کرد به اینکه طرف خودش چه حسی بهش دست میده...اگر با عوض کردن احساس بهتری پیدا میکنه به نظرم ایرادی نداره.بالاخره این حقشه.
پاسخ:
عزیزم ..
فکر کنم من هم اون فیلم را دیدم ..البته خیلی وقت پیش.... تو فیلمی که من دیدم می خواست قبل از عروسی دخترش فامیلش را عوض کنه ..به اصرار دختر ..فامیلش هم انگار یه چیزی تو مایه های شاکی بود ..!
حرف من اینه که برخی از فامیل ها اصلا بد نیست ..مثلا نام یک شغل و مکان است ...نام یک عشیره و قبیله ..بی کلاس بودن را نمی فهمم ..:))

عجب چیزی معرفی کردی آبان ...
پاسخ:
زندگی دارد ..:)
۲۷ تیر ۹۴ ، ۰۰:۱۲ نیمه سیب سقراطی
من هیچ وقت اونایی که اسم و فامیل شونو عوض میکنن در حالی که معنای بدی نداره رو درک نکردم ...
پاسخ:
من هم ...! 
۲۷ تیر ۹۴ ، ۰۴:۵۷ کروکودیل نیمه فمنیست
شما ببین شاعرش چقد غریبه طفلی که شما که هم دانشگاهیشی حتی اسمی ازش نشنیدی...

پاسخ:
چه جالب
 دانشگاه اصفهان بودند ..:))
یه گلدون سفالی بخر، توش شمعدونی قرمز بکار :)))
پاسخ:
چقدر قشنگ :)))....شمعدونی به ادم حس خوب خونه های قدیمی را می ده ..
من عاااشق نوزادم؛
عاشق گل هم : )
پاسخ:
عاشق چیزهای خوب :)))
۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۰:۰۴ پریـ سآ ...
قشنگ بود آبان :)
پاسخ:
مرسی پریسا جان :)
۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۱:۴۲ رفیعه رجعتی
چی خونوک ک میرن عوض میکنن!:|

+شعر خعلی خوب بود:)
پاسخ:

خیلی خوب ...:)
۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۳:۰۴ یک مردِ جدّی
شعر زیبا بود
پاسخ:
سپاس از شاعرش :))
من دیده بودم آدما با تحصیل لباس و... دنبال شان باشن ولی با فامیل دیگه نه
آبان جان شما دلخوری ازمن؟برات کامنت گذاشتم که برگشتم نیومدی
پاسخ:
سلام عزیزم ..
کامنتی نیامده بود ..چه دلخوری اخه ؟!
این بچه های کوچیک اصن بوی زندگی میدن
پاسخ:
بوی زندگی را موافقم :))
مهوشم  آبان جان 
پس نیومده
پاسخ:
خوش حالم کردی ..خیلی ...:)
۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۵:۴۲ لولا پالوزا
مرسی از دعات عزیز:)
ببخشید من الان استرس دارم پستو نخوندم بعدا که وضعیت سفید شد من دوباره سر میزنم بهت :)
پاسخ:
خواهش می کنم عزیزم :))))
بات موافقم...

آبان اینجا رو بخون  ؛)
پاسخ:
چقدر شما خوب تر از من نوشته بودید ...:)
 سلام
 ولی به نظر من حق داشته فامیلشو عوض کنه
ولی تو ابراز دلیلش خیلی موفق نبوده
 متاسفانه جامه داره به قهقرا میره و تمسخر افراد و خندیدن به اسم و فامیل هم خیلی چیز عادی ای شده
این بنده خدا الان فامیلشو عوض کرده تا ده سال دیگه ک بچش اومد گفت این چ فامیلیه من دارم همه بهم میخندن و منو مسخره میکنن
 شرمنده ی فرزندش نشه
 تازه ی چیز عادیه ک تو قانون هم مجوز تغییرش داده شده
شاد باشید و سلامت

پاسخ:
سلام 
قبول دارم که این یک حق قانونی و طبیعی است که ادمی نامی را داشته باشه که دوست دارد ...
اما من حرفم  اینه که نام برای ادم ها اعتبار نمی سازد ...عمل است که نام را نیکو می کند ..
سلام مرسی از بازدیدت،به دوستان صمیمی ات معرفی کن راستی متن توافق را در سایت خواندی؟

پاسخ:
سر میزنم .
۳۰ تیر ۹۴ ، ۲۳:۲۴ ماهان هاشمی

البته برعکسِ این قضیه هم صدق می‏کنه‏ها. من تو راهنمایی یه دوستی داشتم فامیلیش "شامبولی" بود، آقا ما هر کاری کردیم پدرش و راضی کنیم که فامیلیشونو عوض کنه، اینکارو نکرد. حالا جالب اینجاس که این دوستِ ما با دوتا بچه همچنان فامیلیش شامبولیه! :))

پاسخ:
خوب موافقم اگه فامیل خوب نبود عوض بشه ..چون نام بد بالاخره خواه ناخواه روی ادم تاثیر داره ...:)
 من جای ایشون بودم فامیلم را عوض می کردم :)
۳۰ تیر ۹۴ ، ۲۳:۳۷ سیده زهرا میم
ما می تونیم پیج اینستای شما رو داشته باشیم ؟ (:
پاسخ:
اینستا ندارم سیده زهرا عزیز....
سلام آبان جان چه قالب قشنگی قالب بلاگفات هم قشنگ بود چجوری اینارو درست میکنی؟ راستی مرسی از اینستای اقای ابر واقعا عکساشون عالیه
پاسخ:
سلام عزیزم 
اینجا را بخون http://delestoon.blog.ir/post/15
سئوال دیگری بود بپرس ..من از روی اینجا قالب را درست کردم ..:)
۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۰:۰۵ سالهای مرگ و پروانه شدن
همچنان وبلاگتان با ما سر ناسازگاری دارد...
پاسخ:
نمی دانم چرا ..
یک نظر سنجی اینجا گذاشتم همه قالب را سالم می دیدند ..
خودم هم از چند جا امتحان کردم ..مرورگرتان را عوض کردید ؟!
تازه چند نفر اموزش این قالب را خواستند ..خخخ:)
منم با دیدن بچه دلم غنج میره...
اسمو شنیده بودم اما فامیلی رو نه...
خدا به داد بچه های این نسل برسه

پاسخ:
بچه های این نسل ...:)..تو خانواده مذکور اسم ها هم تغییر کرده است :)
چه شعری... ^_^
پاسخ:
شعر دوست داشتنی :)
۰۴ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۴ سال های مرگ و پروانه شدن
مرور گر رو عوض کردم درست شد قالب!! 
هعی من میگم این قالب مشکل نداره هاااااا! قبول که نمی کنید....
خخخخخخ
پاسخ:
خخخخ...نزدیک بود قالب عوض کنما ..:)
هی شما میگید مشکل نداره ها ..هی من قوبل نمی کنم ...:)
۰۵ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۳۶ لولا پالوزا
آخ منم عاشق نی نی ها و بوی زیر گردنشونم بوی خود بهشته :)

بنظرم آدم اصیل اونیه که با رفتارش عیب هاشو بپوشنه نه بخواد تو اصلش تغییر بده اما...
پاسخ:
بوی بهشت را موافقم به شدت :)
۰۵ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۳۷ لولا پالوزا
بسیار مرسی:)
پاسخ:
سلام 
خواهش عزیزم »)
ابانم؟ خوب باش..خب؟
پاسخ:
خوب ...خوبم ..هزاران شوق ..هزاران ترس..
لینک آره یا نه ؟ ممنون که به وبم اومدی
پاسخ:
لینک کردن نیازی به اجازه ندارد ..
خواهر نمیخوای نظردهی مطلب بالاروباز کنی؟؟؟؟
پاسخ:
ببخش عزیزم. پست های دیگر باز است آنجا برایم بنویس 
اره واقعا..عکس هاش ،روح دارد..نشاط ،،زندگی...بو..طعم ،رنگ....داردعکس های پیج اش
پاسخ:
روح ..بو ...طعم ..:)
فقط میاونم بگم که عالی... خودکار توی فنجان... با اجازه کپی.
پاسخ:
خودکار تو فنجان ..هی ....
سلام.. من راضی نیستم شعر من به اسم کسی دیگه نوشته شده باشه.... واقعا راضی نیستم... خدایا حالا من چطوری ثابت کنم این شعر منه... 
پاسخ:
باید با جناب شاعر صحبت کنید :((

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">