.

ای خدای پاک و بی انباز و یار
دستگیر و جرم ما را درگذار

سلام
مرا آبان صدا بزن..
مرز خیال ..رویا ..واقعیت ...مشخص نیست ..
گاهی تمرین نوشتن است ..فقط ..

بایگانی
پیوندها

این پست کاملا جدی است !

چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰ ب.ظ
مجید ارجمندی، رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی گفتسال‌های گذشته 360 دختر در سن کمتر از 14 سالگی ازدواج کردند که متاسفانه 10 مورد از آنان کمتر از 10 سال سن داشتند.

خلع قانونی وجود دارد ..؟
به نظرم من خیر ..قانون در این مورد  بیش از این نمی تواند کاری کند ...ماده 1041 ق .م  عقد نکاح دختر قبل از رسیدن به سن 13 سال شمسی و پسر قبل از رسیدن به 15 سال شمسی منوط به اذن ولی و به شرط رعایت مصلحت با تشخیص دادگاه صالح  توضیح کامل :

حالا فرض کنیم که این عکس ها کاملا مسخره بازی است!
 اما چه کسی مسئول است؟ .. مسئول جهل ادم ها ؟ ...
هدف از این ازدواج چیست ؟ 

جامعه ما جامعه ای است که مردمش برای حمایت از حیوانات کمپین تشکیل می دهند و عکسهای این جشن را در شبکه های  اجتماعی شر می کنند...  ما مردمان کول و باحالی هستیم !

من از این دونفر صحبت نمی کنم از آمار بالای ازدواج در کودکانی حرف می زنم که هیچ کجا ثبت نمی شود ..از کودکان خیابانی ..از کودکان فقر مادی و فرهنگی ...از درد ..!

 توجه : قانون نمی تواند مغایر شرع حرفی بزند، این پست قصد به چالش کشیدن هیچ بخش از مذهب را ندارد و بیشتر جنبه اجتماعی دارد ...
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۸
آبان

نظرات  (۲۲)

۲۸ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۱۲ ایزابلا ایزابلایی
فقر. از هرنوعش. بزرگترین دلیلشه. وحشتناکه. خیلی.
پاسخ:
فقر از هر نوعش ...بزرگ ترین دلیلشه.... موافقم
وای خدا وااای
پاسخ:
:(
منم که چن روز پیش عکسا رو دیدم اصابم خورد شد ، بخاطر فرهنگ نداشته ی خانواده هاشون. من نمیدونم چه فکری کردن پیش خودشون و بعد فقر فرهنگی که بسط داده میشه به جاهای دیگه
پاسخ:
فرهنگ نداشته خانواده هاشون ..
ادم می ماند بعضی ها چه طوری خودشون را پدر و مادر می دانند !
اای وای من :(
پاسخ:
:(
گاهی وقتا ، قانون حریف فقر فرهنگی نمیشه...
پاسخ:
قانون اغلب حریف فقر فرهنگی نشده ..
۲۸ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۰۷ ماهان هاشمی
آدم که همیشه نباید از لحاظ مادی زیر خطِ فقر باشه!
پاسخ:
یه وقت هایی هم از لحاظ فرهنگی !
فکر نمیکنم تصاویر صحت داشته باشن
پاسخ:
مهم این تصاویر نیست ..مهم ازدواج هایی است که صورت گرفت بدون هیچ عکسی و مدرکی ..
اکثر قوانین که در اصل، مغایر شرعه!
مسئول همش ، جهل و فقر و ... خودِ خودِ خودمونیم
پاسخ:
مسئول همش خود خودمونیم ..دقیقا 
دوست عزیز تمام انتقادهایی که به ازدواج در سنین پائین میشه درست اما توی جامعه ای که دختر نه ساله دائما دوست پسر عوض میکنه ازدواجِ یه دختر ده ساله نباید عجیب باشه. درسته پخته نیستن و تجربه زیادی ندارن اما چه اشکال داره؟ واقعا ایرادش چیه بنظرتون؟ اون دختر و پسر بیشتر از اون قدری که شما فکر میکنید میفهمن. مطمئن باشین چشم و گوششونم بسته نیس. اون مادر بزرگای ما بودن که از هیچی خبر نداشتن و مینشوندنشون سر سفره عقد. الان بچه های ابتدائی دنبال مسائل جن‍ ‍سی هستن. خیلی هم زود به بلوغ میرسن. یه جوری نگید انگار دو تا غنچه ی از همه جا بیخبر ازدواج کردن.
+من خودم مجردم و مخالفِ ازدواج خودم در سن پائینم اما دلیل نمیشه زندگی دیگرانو به سخره بگیرم
+اونقدری بچه ابتدایی دیدم که بدونم دختر ده ساله و پسر چهارده ساله چشم و گوش بسته نیستن.
+این روزام که مده اتفاقاتی که خارج از نظرمونه رو مسخره کنیم! این اشتباهه! منتشر کردن عکسای مردم اشتباهه...
پاسخ:
متاسفم  ..چون حس کردم برای ازدواج تنها بلوغ جنسی را لازم دونستی ..
اگه جامع ما دچار بلوغ جنسی زود رس شده راه حلش ازدواج کودکان است ؟ 
فکر می کنی امار بالای ازدواج کودکان مربوط به دختر بچه های مدرسه ای است که دوست پسر دارند ؟
اگر موارد استثنا را فاکتور بگیریم این امار مربوط به مناطق فقیری است که صرفا نگاه جنسیتی دارند ..که  زن برای رفع نیاز است ..زن نیاز به رشد فکر ی دارد ..کودک نیاز به دواران کودکی دارد ...
من معترضم ..نه مسخره کننده ..فرق این دوتا خیلی زیاده ..خیلی و.....
بی تفاوت بودن بزرگ ترین ظلمی است که به کودکان شد ...
من از لحاظ بلوغ جنسی حرف نمی زنم ...از بلوغ فکری حرف می زنم ..از  حق رشد ادم ها
ادرسی نگذاشتید که جواب کامل تری  برایتان بفرستم .
چی بگم آخه؟

پاسخ:
:(

این عکسا که خوبه 

حداقل سناشون بهم میخوره

من دیدم که دختر 14 یا 15 ساله رو به مردای بالای 50 سال دادن

پاسخ:
تمام شدن یک دختر ..
از پدر و مادر تا شرعی که اجازه می دهد همه مقصر اند! :|
فقط مادی به کنار/ فقر فرهنگی را کجای دلمان بگذاریم :|
من توی اطرافیان به چشمم دیدم دختر 11 ساله ای رو که ازدواج کرد و الان که اول دبیرستانه یه دختر چند ماهه داره  !

پاسخ:
کودکی که هرگز کودکی نداشته .. ...:(((
حالا باز توو فرهنگ ما با "انسان" ازدواج میکنن ..
قبل عید بود داشتم میخوندم .. ازدواج دختر ۱۸ ساله ی هندی ، با سگ !!! 
خانوادش فکر میکردن دخترشون نفرین شده و راه درمانش ازدواج با سگه :|
تازه میگفتن این ازدواج برا قبیله شون خوشبختی میاره .. و اینکه بهتره دخترا قبل ازدواج با یه مرد، با سگ ازدواج کنن تا خباثتشون از بین بره :|
پاسخ:
همه جای دنیا بی فرهنگی هست ...
بیچاره دختر ..بیچاره تر مردمی که شاهد این موضوع بودند ..
۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۳ سیده زهرا میم
من با این پست مخالفم ابانی (:

ببین هر شهری یه رسمی داره ، مثلا قم از اون شهرایی هست که بچه هاشون زود ازدواج می کنن ، یعنی اینا از بچگی با این تفکر بزرگ می شن ، پس هضم این مسئله براشون خیلی راحت هست ، و اصلا شاید اینا اگر مثلا مثل ما سن ازدواجشون از ۱۶ به ۲۵ افزایش پیدا کنه  ، برای اون دختر و پسر غیر قابل هضم باشه و حتی ناراحتی هایی هم براشون پیش بیاد  ! پس باید ببینم پسِ هر کاری چه ذهنیتی است ! و نمی تونیم جمع ببندیم و برای همه نسخه بپیچیم !
از توی عکس هم نشون میده اینا از خانواده ی پایینی نیستند پس نمی شه بهشون بگیم  فقر مالی یا فرهنگی دارند .

 نمی دونم شاید من اشتباه می کنم (:


پاسخ:
انکار نمی کنم که فرهنگ هر جا فرق می کند در مورد قم اطلاعی ندارم 
اما حرف من از کودک های است که کودکی ندارند ..از ازدواج اجباری ...از فروخته شدن بچه ها ..از بهای خون بس شدن ..از شوهر دادن دختر به جای بدهی ...
باید بپذیریم  ازدواج در سن کودکی یعنی ایجاد مسئولیتی که مغایر است با رشد  فرهنگی کودک ...
شاید هم من اشتباه می کنم ..
۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۲۹ فاطیما کیان
ما با این سن و سالمون و پختگی های کسب شده از زندگی به خودمون جرات نمیدیم قاطی زندگی مشترک و مسئولیت هاش بشیم اینا دیگه کین ؟ مگه خاله بازیه ؟ مگه زندگی شوخی هم داره ؟ اصلا اون به کنار این بچه ها هنوز درست حسابی به بلوغ جنسی شون رسیدن که خانواده های بی فکرشون اومدن براشون لی لی لی لی عروسی دم خروسی گرفتن ؟!!! ادم چیزها میبینه !
پاسخ:
خارج از بلوغ جنسی ..تاکید من روی اون فهم لازم برای زندگی است ..
کودکی کودک را  از بین یمی برند  و از او یک مادر و یک پدر می سازند ..بدون هیچ تلاشی برای رشد فکری ..!
۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۵۵ عرفـــــ ـــان
هیچی از زندگیشون نمیفهمن !
نمیدونم چرا من اینطوری ام ولی وقتی از این دست پست ها یا خبر ها میخونم تا چند وقت حالم بده !
پاسخ:
موافقم ..بخشی بزرگی  از زندگی را تجربه نمی کنند ..
دوست عزیز میخواستم از بلوغ فکری هم یه چیزایی بگم اما به اطرافم نگاه کردم و دیدم دخترای بیست ساله ای میشناسم که به بلوغ فکری نرسیدن هنوز و راحت ازدواج میکنن (و همینطور پسرای بیست و خورده ای ساله). هیچکسی هم نمیاد پست بنویسه که مادر پدره گذاشتن دختر بیست ساله ی بیفکرِ جوگیرشون که چیز زیادی بارش نیست و هنوز به بلوغ و استقلال فکری دست پیدانکرده، ازدواج کنه. پسرِ بیفکری که خانوادش فکر میکنن حالا اگه زن بگیره درست میشه!
چی باعث شده فکر کنین فقط کسایی که در سنین پائین ازدواج میکنن به بلوغ فکری نرسیدن؟ از کجا مطمئنین نرسیدن؟
من مواردی از ازدواج در سنین پائین رو اطرافم دیدم که واقعا زندگیشون خوب بوده و الان هم خوبه و رابطه شون باهم عاااالیه و رابطه شون با بچه شون هم همینطور. از بین این همه مورد ازدواج پائین که دیدم، فقط یه مورد بوده که بعد سالها با هم اختلاف پیداکردن و طلاق گرفتن و دوباره با شخص دیگه ای ازدواج کردن و زندگیشون مطابق میلشونه. این موردهایی که گفتم مال 50 سال پیش نیس. مال 10-15 سال اخیره. و حتا زودتر.
در ضمن! من عقده ی ازدواج در سن پائین هم ندارم که بخوام الکی با شما مخالفت کنم. مامان خودم در بیست و خورده ای سالگی ازدواج کرده و جزء اون دسته از دخترایی نیستم که اختلاف سنیشون با مامانشون 16ساله.
و مسئله دیگه ای هم که هست اینه که چی باعث شده از روی چارتا عکس فکرکنین اونا ازدواج حاصل از اجبار خانواده و دخترفروشی در ازای بدهی هستن؟
شما میگین از ازدواج این دو تا حرف نمیزنین از ازدواج کودکان خیابانی حرف میزنین اما عکس ازدواج کسایی رو لینک میکنین که مشخصه خیابونی و بچه ی فقر نیستن... واقعا جالبه.
من با شما دعوا ندارم. اتفاقن نظرم درباره ازدواج سن کم مشابه نظر شماس اما مطلبتون بسیار توهین آمیز بود نسبت به خیلی از خانواده ها که نه فقر دارن نه بیفرهنگ. بیانتون خیلی از بالا نگاه کردن بود.
پاسخ:
پست های مربوز به لزوم بلوغ فکری  تو دنیا مجازی زیاد است..
من تو این عکس ها فقر فرهنگی می بینم ..اگه نمی بینید معیارمان در مورد فرهنگ متفاوت است 
فکر کردم جواب بلند بالای برای شما بنویسم بعد دیدم واقعا بی فایده است. نظر شما را با احترام تایید می کنم
بارها شده که با وبلاگ نویسی مخالف بودم ولی ادرس خودم را گذاشته ام تا کامنت ها تبدیل به محل بحث و کشمکش نشود.اینجا بخش نظرات است و من بیشتر از اصل متن تو نظرات صحبت نمی کنم  ..
ضمنا مطالبی که به نظرتون توهین امیز  است را نخوانید ، برای اعصاب خودتان می گویم 
با تشکر از وقتی که برای خوندن این پست سراسر توهین امیز گذاشتی ..
البته من با ازدواج بالای 16-17 سال موافقم (برای دخترا ) چون سنیه که از لحاظ روحی تقریبا امادگی ازدواجو پیدا کردن !همه چیز بر میگرده به بلوغ عقلی نه سن و سال
پاسخ:
16 -17 سال را دیگه بچه در نظر نمی گیرم ..منظور من کودک همسری بود ...
با حرفات موافقم ..
۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۲۶ کیمیا صالحی
جایی هستم که این موارد رو زیاد می بینم, بیشتر فقر فرهنگیه.یه دختر ۹ساله دیدم, خیلی ریزه بود, اینقدر دلم سوخت چند روزی به فکرش بودم.
پاسخ:
فقر فرهنگی ..
۳۰ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۳۷ سالهای مرگ و پروانه شدن
و درد هنوز دامنه دارد...
پاسخ:
هنوز ..
واقعا فعلا برای این موضوع فکری نکردم یعنی راستش اولین بار بود میدیدم چون کمترین سن ازدواج رو همون 13 سالگی دیدم :|
پاسخ:
ممنونم که خوندی :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">