.

ای خدای پاک و بی انباز و یار
دستگیر و جرم ما را درگذار

سلام
مرا آبان صدا بزن..
مرز خیال ..رویا ..واقعیت ...مشخص نیست ..
گاهی تمرین نوشتن است ..فقط ..

بایگانی
پیوندها

قسم دروغ

سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷ ق.ظ

زوجه گفت قسم می خورم . 

من وکیل زوج بودم با ۵ صفحه لایحه فقهی و حقوقی دعوا را برده بودم . اما موکل ام تحت تاثیر جو احساسی جلسه گفت قسم بخوره قبول دارم ...به موکل گفتم اشتباه می کنی ..قاضی چند بار به خانم گفت این حرف دروغ است قسم دروغ نخور ولی زوجه دستش را گذاشت روی قران و قسم دروغ را خورد ...

وکیل مقابل همراه دو تا کاراموزش پوز خند زدند ..بهش گفتم برد با دروغ ارزش نداره ...مال حرام ارزش نداره ...از دست موکل ام عصبانی بودم.. گفتم شما وکیل نیاز نداشتی تمام زحمات من را هدر دادی ...

پیش از جلسه  زوج را اگاه کرده بودم . حصور زوج بنا بر دستور جلسه اجباری بود. 

واقعا نمی فهمم چرا یه زن بعد ۲۲ سال زندگی خیانت کند (در معنای عام ) و به قران قسم دروع بخورد به خاطر پول ! 

ادم ها عجیب شدند ...

موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۷
آبان

نظرات  (۱۱)

۰۷ مرداد ۹۹ ، ۱۱:۰۰ محسن رحمانی

اصلا نباید دروغ گفت به خالطر چندر غاز.

پاسخ:
واقعا ارزش ندارد ..قاصی چند بار به زوجه گفت اگر دروع بگی مال حرام را وارد زندگی ات کردی ...مبالغ بالا هم ارزش نداره ..چه برسه این مبالغ ...
خانم کلا دروغ گویی خوبی شده ..موکل به روش وکیل است و روش وکیل مقابل بی اخلاقی است ..

فارغ از قسم دروغی که خوردن یه سوال! الان که این قسم باعث شد شما دعوا رو نبرین، موکلت  حق الوکالت تو رو کمتر میده؟ 

پاسخ:
قسم زوج به معنای قبول و تایید حرف زوجه بود بنابراین دیگه دفاع من هیچ معنا و جایگاهی ندارد . زوج خواسته را پدیرفت 
من حق الوکاله را ابتدای کار می گیرم و ارتباطی به برد و باختم ندارد . تعهد وکیل تعهد به وسیله و تلاش هست . هیچ وقت تعهد به نتیجه و تصمین برد نمیدهم تو قراداد حق الوکاله هم قید می کنم . اکثر وکلا همین روش را دارند .  مگر دعاوی مالی که ارزش مال زیاد باشه و مطمن به برد باشیم شریک در محکوم به میشویم. اما کلا این روش روش خوبی نیست  
۰۷ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۲۰ ماهور بانو

بازار دروغگویی گرم گرم است...

پاسخ:
واقعا 

آدم نمی دونه  باید چی بگه.به این فکر کردم یه نفر از یه دینِ دیگه اگه بخواد مسلمان بشه با دیدن این کارای ما عمرا دلش بخواد مسلمان بشه.

و چقدر یاد این شعر افتادم :

واعظی پرسید از فرزند خویش 

هیچ میدانی مسلمانی به چیست؟

صدق و بی آزادی و خدمت به خلق

هم عبادت هم کلید زندگیست 

گفت زین معیار اندر شهر ما

یک مسلمان هست و آن هم ارمنی است!

 

 

پاسخ:
واقعا درست میگی 
خب واقعا از اینکه پوششی که داشت جز ظواهر اسلامی بود و این کار انجام داد ناراحت شدم ...خدا ستار العیوب است اما ادم ها صرف نظر از دین چطور با وجدانشون کنار میایند 

حالا چرا فکر می کنی موکلت احساسی شده؟ شاید واقعا به غیر از ملاحظات مالی مسائل دیگه ای هم هست. چون برای خودم اتفاق افتاده میگم. وقتی اجازه میدی طرف مقابلت حیوانی ترین بعد وجودشو که تو زندگی رو نکرده تو پروسه طلاق برات رو کنه، دیگه تحمل بقیه داستان برات آسون میشه. راحت تر دل می کنی. حداقل برای من اینطور بود وقتی رو به قبله دست گذاشت رو قرآن قسم دروغ خورد خدا به دلم آرامش داد چون باعث شد جور دیگه ای بشناسمش خدا رو شکر کردم از شرش رها شدم شری که تا پیش از این این قدر واضح ندیده بودم.

 
پاسخ:
ببین من مشاور خانواده نیستم ولی موکل من بعدد ۲۲ سال یه زندگی از دست داد...از من توقع داره کمکش کنم ولی خیلی راحت تحت جو دادگاه قرار میگیره ...و خب من احساس کردم  همسرش  را هنوز دوست داره در حالی که طرف اش واقعا قصد زندگی ندارد ..ولی حرف ات قبول دارم رفتارادم تو پروسه طلاق می تونه باعث شه که ادم تصمیم بگیرد .منم تجربه مشابه دارم ..امیدوارم دلت همیشه اروم باشه 
۰۷ مرداد ۹۹ ، ۱۹:۰۸ راهی آسمان

قسم

دروغ

دو تا ممنوع با هم!

پاسخ:
و این ممنوعات بازهم ادامه داره 

دنیا دنیای کثیفیه و توی دادگاه هم دروغ و اینجور مسائل به هردلیلی زیاد

بنظرم خوبه که حساسیت داری ولی خیلی نداشته باش چون با توجه به روحیات خودت اگر تو هر پرونده اینجوری ناراحت شی دیگه توی زندگی شخصی حس و حالی برات نمیمونه

عادت کن و بیخیال باش

مهم اینه تو تلاشتو کردی و حق کسیو ضایع نکردی

پولت که حقت هست رو بگیر و احمق هارو ولشون کن به حال خودشون

پاسخ:
خی اولش واقعا ناراحت شدم واسه زمانی که گذاشته بودم 
راستش برد برای وکیل ها هم ارزشمنده ..حال ادم بهتر میشه 
اما در کل راست میگی ...
کامنت خصوصی دادم برات 

اووف از دست این ادما که دیگه هیچی براشون مهم نیس

پاسخ:
فقط پول ...شادی ..دنیا ادم ها شده 

من بهت احساس خوبی دارم

و گهگاهی یواشکی می خونمت😊

چقد دلم می خواد دلت از اونجایی که حتی یه درصدم تصورشو نمی کنی دلت شاد بشه آبان😍😙

پاسخ:
حرفات پر حس سبکی بود 
واقعا دلن شادی می خواهد از اونجایی که فکرشو نمی کنم حتی 

بنویس آبان... تو هنوز و همیشه آبانی.

درسته که تموم شده و الان دلت پر از غصه اس. اما یه فصل جدید توی زندگیت باز کن. فصلی که شادتر باشی و رهاتر. 

 

زمان همه چی رو حل میکنه توی ذهنت و به زودی خداوند به تو عطایی خواهد کرد که راضی و خوشنود شوی. این وعده خودشه. گرچه ممکنه دیر و زود داشته باشه ولی نشدن توی کارش نیست. 

پاسخ:
دلم واقعا پر غصه است .
فکر نمی کنم جای این زخم دیگه خوب بشه ..قلبم شکسته همیشه شکسته است 
توکل به خودش که می دونه من بریدم از همه 
ممنونم بابت حرفات 

سلام آبان جان. چطوری؟ 

چی شد چه کردی؟ ان شاالله حال دل و روح و جانت آروم باشه عزیزم

آبان جان میشه لطفا راهنماییم کنی، نمی دونم یادت هست یا نه، تا حدی برات تعریف کرده بودم که چندسالیه گرفتار این نامردم و ...، طرف ازدواج کرده(هیچکس ندونه و نفهمه شما منو میفهمی، میفهمی حتی بعد از سالها جدا بودن چقدر سخته که طرف ازدواج کنه و بچه دار شه و... اونم با نامردی اونم وقتی من حق حبس دارم و طبق قانون نمی تونست حکم ازدواج مجدد بگیره)میخوام درخواست طلاق بدم و حکم مهریه رو هم دارم، دو تا سوال دارم از شما،

درخواست طلاق از طرف زن چقدر طول میکشه؟

و میشه مثله کسی که وکالت در طلاق داره، طلاق گرفت و مهریه بر ذمه مرد باقی بمونه؟ یعنی میشه با درخواست طلاق طلاق بگیرم و حکم گرفتن مهریه برام باقی بمونه؟ یا روند دادگاه طوریه که باید تکلیفش روشن شه؟(نه میخوام بگیرم نه میخوام ببخشم) میشه؟ 

خیلی ممنونم ازت، خدا خیر بهت بده

پاسخ:
سلام عزیزم . 
من تمام کردم . ...تمام شد ..
ازدواج کرده ؟ بچه هم داره ؟ و شما حق حبس داشتی ؟ 
به استناد شروط ضمن عقد دادخواست طلاق بده .
با این شرایط که گفتی رای میاری ..طلاق از طرف زوجه زمان میبره گ.بستگی به شهر و شعبه ..اینا داره و طلاق سه مرحله بدوی تجدید نطر و دیوان داره ...ولی جتما انجام بده ..طلاق ربطی به مهریه ات نداره ..مهریه ات باقی می مونه ..اگه قسطی شده مطابق قسط باید بعد طلاق پرداخت کنه . ..اگر هم کلا اقدامی نکردی و قسطی نشده واسه مهریه اقدام کن ولی مهریه به طلاق ربطی نداره ..تو نهایت چند تا سکه را میبخشی که نشان عسر و حرج ات باشه 
ناراحت برات هرموقع کاری و سوالی بود من هستم عزیزم ..توکل ات به خدا ..واقعا می فهمم چه حسی داری 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">