.

ای خدای پاک و بی انباز و یار
دستگیر و جرم ما را درگذار

سلام
مرا آبان صدا بزن..
مرز خیال ..رویا ..واقعیت ...مشخص نیست ..
گاهی تمرین نوشتن است ..فقط ..

بایگانی
پیوندها

خدمات رایگان

چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۲۹ ب.ظ

نوشتن این پست صرفا نظر شخصی ام هست 

اغلب ماها با خودمون عهد میبندیم که بخشی از کارمون را برای یک سری از افراد رایگان انجام بدهیم . اصل این کار واقعا وظیفه است ولی اینکه تشخیص بدی چه کسی واقعا سخته !!

از اونجایی که شما من را خارج از وب نمیشناسید پس نوشتن این تجربه بحث ریا و ...ندارد 

من چند ماه برای یک مجموعه رایگان مشاوره حضوری دادم. نه اون مجموعه اخلاق حرفه ای داشت و مردمی که اونجا میامدن خیلی وقت ها واقعا توان پرداخت هزینه مشاوره داشتن ! 

من ارتباطم با مجموعه قطع کردم ولی یه سری افراد را میفرستادن که دفتر مشاور بدید من گفتم اوکیه ولی در مجموع به جز موارد اندک برداشتم این بود ادم ها وقتی رایگان چیزی دریافت می کنند براش ارزش قائل نیستند. 

مثلا  قسمتی از کار ما مطالعه پرونده است که صرف این مطالعه حق الوکاله ای دارد. به طرف گفتم من نیاز دارم کامل اوراق پرونده را داشته باشم کپی بگیر بیار 

بعد یک ماه شب زنگ زده رای به ضررم صادر شد میپرسم چرا کپی پرونده نیاوری ؟ فرمودن  نمی خواهم الکی هزینه کپی بدهم !!!!

به شعورم توهین میشه 

موکلی که پول پرداخت میکنه برای زمان وکیل ارزش قائل است . توقع ندارد نصف شب کسی پاسخ گو باشه ولی این سبک ادم هرموقع شبانه روز پیام و تماس میگیرند و خب این سبک کارها تمامی هم ندارد .و هزار بار یک سوال تکرار میشود 

شده به طرف پشت تلفن گفتم این متن بنویسید که فرمودن برام واتساب کنید !

شاید حرفم عجیب باشه ولی به نظرم خیلی وقت ها  مشاوره رایگان اشتباه است .

حتما اجر اخروی دارد ولی ادم ها ارزش براش قائل نیستن ! از یه جا فکر می کنند وظیفه تو است . 

حالا شایدم نظرم دوباره تغییر کنه ولی الان می دونم این بیشتر به فرهنگ مراجعه به وکیل برمیگردد هماهنطور که وقتی درد دارید سراغ پزشک متخصص میرید .

اینکه زنگ میزنن که فلانی فامیل فلان کس است رایگان پرونده هاش مشاوره بدید بیشتر برام جای تعجب دارد فلان کس جا اینکه اعتبارش را استفاده میکرد از پولش استفاده میکرد بهتر نبود !!

بحث معاضدت دادگستری جایگاهی کامل متفاوت دارد که در حوزه خودش موافق بودنش هستم . 

موافقین ۱۲ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۱۷
آبان

نظرات  (۱۹)

۱۷ شهریور ۰۰ ، ۱۲:۴۶ دچارِ فیش‌نگار

هیچم عجیب نیست. با همین فرمون جلو برید مگر در شرایط خاص

پاسخ:
مرسی ...قشنگ داشتم خودم سرزنش میکردم که نکنه ادم بدی شدم 

کاملا موافقم

فقط بحث وکالت و حقوق نیست در تمام زمینه‌ها، وقتی برای چیزی پول ندی ناخوداگاه قدرش روهم نمی‌دونی

ولی خب کسایی که به هیچ وجه توانایی پرداخت پولش رو ندارن هم گناه دارن‌...

میشه اینجوری بشه که با تخفیف زیاد کارشون رو انجام بدین اما یه حداقل پول رو حتما دریافت کنید؟ نه بخاطر پولش. ممکنه چندرغاز باشه اصلا پول دریافتی. ولی حتما دریافت کنید که ارزش کارتون تو ذهن طرف مقابل جا بیفته. 

پاسخ:
اره تو تمام شعل ها که خدمات محوره این مشکل پررنگ تره 
میدونی من فکر میکردم وقتی رقم پایین بگی کلاس کاری و لول خودت را میاری پایین ولی گاهی انگار باید به روش که میگی عمل کرد 
۱۷ شهریور ۰۰ ، ۱۳:۵۵ شارمین امیریان

سلام.

منم باهات موافقم آبان جان. ارائه خدمات کاملا رایگان اشتباهه. من هر وقت مطمئن بشم طرف توانایی پرداخت نداره، با یه سری شرط و شروط، بعد از چند جلسه، یه تخفیف می‌دم. این طوری ارزش قائل می‌شن و توقعشون بالا نمی‌ره

پاسخ:
اره تو شغل تو هم همین طوره ...رسما توقع دارن کلا گوش شنوا باشی 
روش ات پسندیدم 

به نظرم دیگه زیربار اینطور مشاوره‌ها نرو مگر اینکه مطمئن بشی که طرف گیره و پول نداره. 

کاملا موافق بودم با حرفت. مردم تا هزینه نکنن، ارزش قائل نیستن.

 

پاسخ:
موافقم 
کامنت ها خوندم عذاب وجدان برطرف شد 😊

سلام

نمی‌دونم کدوم شهر هستید ولی اگر تو شهرتون کلینیک حقوقی هست، می‌تونید فعالیت‌های داوطلبانه و پروبونو رو در قالب کلینیک ارائه بدید. هم برای شما بهتره هم افراد واقعا نیازمند خدمات دریافت می‌کنن.

کلا کلینیک‌ها پدیده‌های جذابی هستن و اگر وارد عرصه آموزش حقوق به همگان یا استریت لا بشن که جذابتر هم میشن.😍

موفق باشید.

پاسخ:
سلام 
جایی که من بودم یه مرکز  یه جورایی وابسته به نهاد های دولتی بود که مستقر در دادگستری بود 

یه چیز دیگه هم بنظرم رسید؛ 

اگر مراجعان بی‌بضاعت شما، خدمات یا محصول تولیدی دارن، می‌تونید به‌جای دریافت بخشی از وجه، از خدمات یا محصولاتشون دریافت کنید. یه جورایی باز هم کمک به اونهاست.

پاسخ:
او صبا عزیزم 
یاد پزشک دهکده  افتادم . نمی دونم من حقیقا تا حالا از جانبشون حتی تعارفی نداشتم 
در حالی که سابقا یه موکل داشتم اشپز بود ..جات خالی یه دفعه برام غذا  خوشمزه  اورد :))

خب شما ازشون طلب کنید؛

مثلا به مراجع آشپزتون بگید حق الوکاله رو نصف می‌گیرم ولی تا یکسال هر جمعه باید برام غذا بفرستی😋🤣

پاسخ:
 😅😅😅😅
کاشکی نوشابه هم بده 

اینو قبول دارم خیلیا برای خدمات رایگان ارزشی قائل نیستن. به نظرم وقتی متوجه شدید طرف جنبه و ظرفیت این لطف رو نداره بهتره جور دیگه‌ای برخورد کنید و حداقل بهش یادآوری کنید که دارید در حقش لطف می‌کنید.

پاسخ:
سعی دارم می کنم ..

کاملا باهات موافقم. وقتی چیزیو رایگان به کسی زدی ارزش نداره براش.

پیشنهاد میکنم به جای کاملا رایگان، یه درصدی تخفیف در نظر بگیر. یا اگه مطمئن شدی طرف واقعا دستش خالیه رایگان کار کن. وگرنه کسی که پول داشته باشه و نخواد خرج کنه، قدر نمیدونه.

پاسخ:
کلا تو بحث مشاوره همیشه سختم هست 
ولی خب روی خودم کار می کنم .. شخی که یه پرونده پیچیده حقوقی داشته باشد بیشتر وکالت می خواهد و خب ادم خلی راحت تره ..لازم نیست جز به جز توضیح بدی ..ولی مشاوره مجبوری زمان زیادی بزاری به چیزی گوش بدی که ارزش حقوقی ندارد ولی احساس تو را درگیر می کنه ..بیشتر تو پرونده های خانواده این مشکل هست ...

حتی بحث خدمات محوری هم نیست! مثلا ما قبلا برای یکی از دوستامون چند تا از محصولاتمون رو هدیه بردیم. این خانمه دیگه هر چی میدید عکس میفرستاد برای من، میگفت نگا این چقد درست کردنش آسونه! برام بساز!:/ دیگه بعد یه مدت گفتیم بگو شوهرت بیاد کارگاه، یادش بدیم برات بسازه. شوهره یه مدت اومد دید چقدر سخته،رفت دیگه صداشونم در نیومد:))

پاسخ:
این دیگه خیلی پرو بوده ....
واقعا مردم چقدر  رو دارند !

به شدت درک‌کردم این‌پست رو چون ماهم درگیر دقیقا همین‌چیزایی هستیم که گفتی. واقعا مردم ارزش کار رایگان رو نمیدونن. یکی بود ساعت ۱۲ شب یازده شب کلا هروقت دلش میخواست زنگ میزد راهنمایی میگرفت درحالی که کار اون آدم رو اصلا ما انجام نمیدادیم ولی مشاوره ش رو از همسر من میگرفت. من هربار به همسرم میگفتم جوابشو وقتی دبروقت زنگ میزنه نده‌ ولی همسرم کلا خیلی مردم داره و میگفت اشکال نداره . البته بارها بهش تذکر داده بود فلانی دیروقته/ ساعتو نگاه کردی؟ بعد جالبه طرف ته پرو عین خیالش نبود. من خیلی حرص میخوردم . بماند. گذشت یه شب با توپ پر زنگ زد که مگه تو کار مارو قبول نکردی برای چی آخرش اینطور شد؟ حالا چی؟ یه سال قبلش برای اینکه پول کارشون زیاد میشد پشیمون شدن و گفتن نمیخوایم خودمون انجام میدیم حالا توو این یکسال همسر من مشاوره مفت و مجانی میداد.بعد یارو طلبکارم بود. وااای نمیدونی دلم میخواست از پشت تلفن دست بندازم خفه ش کنم. به همسر من میگفت توو دین و ایمون داری؟ تو مسلمونی؟:||| همسر منم کلا خیلی بیخیاله در کمال خونسردی میگفت نه من دین و ایمون ندارم!... حالا من اینور داشتم خودمو جر میدادم که بشور پهنش کن:دی و اوووونقدر از این آدمای پرو میبینم هرروز که اگر به من بود همشون رو ادب میکردم ولی اصولا به من نیست و همسرم از صبر عظیمی برخورداره:/ کلا میدونی مردم جالبه پولایی هم که عهد و پیمان بستن رو هم درصددن بپیچونن به طرفشون ندن اونوقت تو انتظار داری هزینه کپی کنن؟ من یه وقتایی خیلی همسرمو شیر میکنم که جلوی این مدل افراد بایسته و خب موفقم میشم ولی بعدش مثل تو یه کم عذاب وجدان میگیرم میگم نکنه من ادم بدی هستم؟:دی 

آخه نمیدونی بعضیا چجوری روی مخ آدم میرن. مثلا چندوقت پیش همسرم با یکی قرارداد بست برای کاری. بعد یارو از پول کار قبلیش مونده بود یک ماه تموم امروز فردا کرد هی گفت دو رور دیگه میدم، شنبه میدم، بیام تهران میدم و خلاصه انقدر نداد تا برسونه به کار بعدیش و موعد کار بعدیش و بیاد پیش پرداخت کار جدیدش رو با بدهی قبلیش یه جا بده ما دهنمون بسته بشه! البته به همسرم باشه چیزی نمیگه همش معتقده مردم دستشون تنگه ولی من معتقدم خیلی هام ماشالا زرنگن که ایشونم همین نظرو داشتم. خلاصه زن ابولهب شده بودم اونشب:دی و هیزم به آتیش جهنم اضافه میکردم:دی. و هی همسرمو پر میکردم که بیخود کرده زرنگ وایستاده امشب بدهیش رو داده که پول کار حدیدشو نده اصلا و ابدا کار جدیدش رو قبول نکن اگرم کردی باید پیش پرداختتو بگیری. خلاصه نمیدونی یارو چون کارش گیر بود و هرجوری شده میخواست همسرم کار جدیدشو قبول کنه اصرار میکرد کارو بگیر پولتو شنبه میدم. منم زیر بار نمیرفتم هی به همسرم میگفتم غلط کرده دروع میگه این سابقه ش خرابه شنبه ش میشه پنج ماه بعد. خلاصه الا و بلا به همسرم گفتم خدایی نگرفتی کار نکن. پرویی طرف فقط اونجا که میگفت خب امروز که بهت پول دادم برو با همون کار جدیدو شروع کن یا از کسی قرض کن:| منم بلند بلند گفتم خب بگو ایشون قرض کنه!... خلاصه هیچی دوزاده شب شد و با شیر کردنای همسرم اونم الا و بلا گفت تا انقدر نریزی نمیتونم شروع کنم باید ثبت کنم، هی الکی میگفت آخع من دوازده شب از کجا بیارم؟ بعد که دید ما کوتاه نمیایم گفت باشه زنگ بزنم ببینم از کسی مبتونم بگیرم که خدا شاهده دو دقیقه بعد زد پولو:| یعنی تووو حسابش بود‌. بماند که مابقیشم قرار بود شنبه ش یعنی دو روز بعد بده و الان دوماه گذشته.متنفرم از این آدمای مثلا زرنگ که پول بقیه علف خرسه ولی پول اونا پوله‌.

واااای از اون روی مخ تر یکی بود کارش تموم شده بود و یک میلیارد دستشون رو میگرفت . ۱۱ تومن به ما بدهکار بود کارش که تموم شد همسرم بهشون گفت  کار تموم شده و یازده تومن رو بدید. نمیدونی دونه دونه ننه و بابا و داداش و عم قزی و خال قزی زنگ میزدن که نداریم که:/ حالا همشونم کار میکنن یک میلیاردم قرار بود بگیرن. منم به همسرم گفتم بگو یه النگو بفروش هزینع کن اشکال نداره درعوض یه میلیارد نصببت میشه. النگو هم برای روز مباداست دیگه:دی

:دی..‌ یعنی خدا منو ببخشه فقط نقش شیر کنندگی شوهر رو خوب بازی میکنم:دی

پاسخ:
واقعا می فهمم ...
من از یه جایی به بعد فهمیدم از یه ساعتی به بعد تلفن کاری ام را جواب ندهم ...
ساعت 12 شب ادم مشاوره نمی خواهد که تهش یا باید زنگ بزنی پلیس یا اوژانس !
خوبه که می توانی شیرش کنی ...ادم یه وقت هایی واقعا نیاز داره یکی بهش بگه حق ات را بگیر 
من هرموقع اومدم پافشاری کردم که مثلا قسط دوم حق الوکاله را بده تا تجدید نظر بزنم ..تهش عذاب وجدان گرفتم زودتر واریز طرف انجام دادم !



ولی چه پرو بوده طرف ...خب بالاخره باید هزینه کنی تا یه چیزی نصیب ات بشه تا قرون اخر سود می خواسته !1

سلام 

چی بگم والا 

شایدم آره شایدم نه 

خیلی جاها پول هم میدی ولی بازم ارزش قائل نیستی 

 

اینجا را هم جمله بندیت داغون بود نفهمیدم : 

من ارتباطم با مجموعه قطع کردم ولی یه سری افراد را میفرستادن که دفتر مشاور بدید من گفتم اوکیه ولی در مجموع به جز موارد اندک برداشتم این بود ادم ها وقتی رایگان چیزی دریافت می کنند براش ارزش قائل نیستند. 

پاسخ:
یعنی دیگه اونجا نرفتم 

اینم هست ...خودم شده هزینه کنم ولی برام ارزش نداشته ...یعنی از اولویت هام خارج شده 
۲۰ مهر ۰۰ ، ۰۸:۴۲ عباس زاده

سلام

اینقدر درگیر دادگاه بودید که وکیل شدید 

فکر کنم در این دیدید که وکیل بشید با صرفه تر هست (لبخند)

 

من هم با همه کارهای خیری که بیشتر فقط واسطه بودم به همین رسیدم که باید فرد برای هر خدمتی که میکنه کمی تلاش کنه و بخشیش رو خودش انجام بده و یا هزینه کنه شده حداقلی 

کلاس های مختلفی که برای افراد گذاشته میشه هم همین طور یا مشاوره 

یه هزینه حداقلی باید دریافت بشه

وقتی برای چیزی هزینه نکنه هم سر چشم نمیگیره و هم قدرش رو نمیدونه

پاسخ:
اون روزهایی که درگیر بودم غمگین ترین روز ها بودم ..محیطی که به عنوان شغل یک عمر براش تلاش کرده بودم ، از خودم شروع شده بود!!
...
موافقم 

دوست عزیز سلام

 

برای کمتر از یک دقیقه وقتت رو به من بده و ادامه متن رو بخون

 

 

آیا می دونستی وب سایت لینک پین، بستری هست برای تولید محتوا یعنی چی؟ یعنی محلی برای انتشار مطالب کاربران، یعنی میتونی برای انتشار مطلب از www.linkpin.ir استفاده کنی

 

 

حالا چجوری میشه ازش استفاده کرد؟ برای استفاده از لینک پین ابتدا باید ثبت نام کنی، بعدش شروع کنی به افزودن مطلب D:

 

 

https://www.linkpin.ir
منتظر حضور گرمتون هستیم

 

 

با تشکر
لینک پین

 

آبااان!!!

پس کوشی

ببین اونقد نیومدی که صدای منه خاموش رو درآوردی😆😆😆😆

پاسخ:
خوبم 
فقط حرف زدنم نمیاد ....یعنی از نوشتن مکررات خستم 
۲۱ آبان ۰۰ ، ۰۸:۵۲ مهدی هستم(سیدمهدی)

خط اول پستت رو که خوندم میخواستم بیام بگم اشتباه میکنی

من حتی پرونده قتل رو هم به رایگان قبول کردم از کسی که بضاعتش رو نداشته. تهش چی شده؟ پرونده هایی که بردم گفتن وکیلمون که کاری نکرد، همه چی به نفعمون بود. پرونده ای که باختم گفتن همه چی به نفعمون بود، وکیلمون گند زد

نتیجتا من دیگه هرگز از کسی پرونده رایگان نمیپذیرم. به اداره معاضدت ارجاع میدم

از طرفی مشاوره رایگان هم که میخوام بدم قبلش به طرف میگم ببین هزینه مشاوره ۲۰۰تومنه. اگر نداری اشکالی نداره، فدای سرت. به حالتی هم نمیگم که منتی بذارم. فقط به یه شکلی میگم که وقتی از دفتر بیرون رفت فکر کنه دویست هزارتومن هزینه مشاوره سود کردم، نه اینکه پیش خودش بگه این لابد حالیش نبود که پول نگرفت

در کل، رایگان کار نکن.

پاسخ:
اون تیکه دوم باهات به شدت موافقم سعی می کنم از این به بعد رعایت کنم ..
کلا موکلی که هزینه می کنه قدر شناس تره 

نه کاملا حقته!

یه قرون برای هیچکس رایگان کار نکن

توی عکاسی که اصلا جا نیافتاده!!!

همیشه انتظار دارن رایگان و یا با قیمت کم کار کنی

دیگه خوب خوبش میگه مثلا تعداد کار برای عکاسی زیاده، عمده حساب کن!!!

واقعا میمونم!

مگه مثلا رفتی خوار و بار بخری؟؟؟

پاسخ:
اره عکاسی که واقعا همینه ...همه توقع دارن که خب حالا بیا یه عکس از ما بگیر !!

ابان عزیزم خیلی وقته نیستی ،نگرانتم

پاسخ:
سلام عزیزم 
خوبم فقط حرف زدنم نمی اد . 
ممنونم 

با سلام

البته من شما رو نمی شناسم

ولی با توجه به نوشته های شما می تونم یه چیزهایی رو در مورد شما حدس بزنم

مثلا اینکه نوشتید طرف گفته نمی خواسته واسه کپی گرفتن هزینه کنه!

این نشون میده شما وکیل نیستید و صرفا ممکنه فقط یه جا بعنوان موسسه حقوقی کار می کنید که البته احتمال زیاد داره حداقل لیسانس حقوق داشته باشید چون می توانید به بقیه مشاور بدید! همچنین یه وکیل اکثرا واسه کارهایی که می کنه هزینه دریافت می کنه برای همین گفتم وکیل نیستید چون وکیل هرچی هم که باشه باز واسه مشاوره پول می گیره! چرا؟ چون نود و نه درصد دوستان من وکیل هستند و این رویه رو برای خودشون در پیش گرفتن!

وقتی هم کسی وکیل نباشه مجبوره واسه بعضی ها مشاوره رایگان بده

مثلا یکی از دوستانم دادگاه فقط کپی می کرد ولی چون حقوق خونده بود به خیلی ها مشاوره رایگان میداد ولی بعدش که وکالت قبول شد از همه اونایی که می رفتن دفترش پول می گرفت!

و در آخر مطالب وبلاگتون به وکلا نمی خوره برای همین گفتم وکیل نیستید

ولی براتون دعا می کنم حتما وکیل بشین

در پناه خدای بزرگ باشید

پاسخ:
من اصلا دنبال این نیستم که کسی تو وب فکر کنه من وکیل ام یا چه مقطعی درس می خونم . شما اصلا فکر کن من هنوز دانشجو لیسانس ام 
چه سود و ضرری برای من داره 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">